אל צ'אפו מוסגר לארה"ב // צילום: רויטרס

"אל צ'אפו" נשלח למאסר עולם

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן, שברח פעמיים מכלאו, ייכלא בכלא השמור ביותר בארה"ב, שממנו איש לא הצליח לברוח • ישלם קנס של 12.6 מיליארד דולר

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נדון היום (רביעי) למאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר. כמו כן נגזר עליו לשלם קנס של 12.6 מיליארד דולר, אולם פרקליטתו טוענת כי "אין לו סכומים כאלה". הוא ירצה את עונשו בכלא השמור סופרמקס שבקולורדו.

 

גוזמן, 62, הורשע בחודש פברואר בכל 10 הסעיפים שבהם הואשם, בהם הזמנת רצח וסחר בסמים. התובעים כינו אותו "מנהיג חסר רחמים וצמא דם" של קרטל הפשע סינאלואה. עדים במשפט העידו כי גוזמן הורה ולפעמים אך השתתף בעינויים וברצח של אויבי הקרטל שנתפסו על ידי אנשיו. זהותם של המושבעים שהחליטו על גורלו של אל צ'אפו נותרה חסויה – למען ביטחונם. 

 

פרקליטתו, עורכת הדין מריאל קולון, שביקרה את גוזמן בקביעות בכלא לפני המשפט, במהלכו ואחריו, אומרת שהיא אופטימית לגבי סיכוייו לערער. "אבל אם הערעור לא יצליח תהיה זו הפעם האחרונה שהציבור יראה את אל צ'אפו", אמר קולון ל- CNN. "זו יכולה להיות גם הפעם האחרונה שאל צ'אפו יוכל לראות את אשתו".

 

גוזמן, שהיה עצור בבידוד במשך שנתיים וחצי, צפוי לרצות את עונשו בכלא הפדרלי המאובטח ביותר בקולורדו. כזכור, אל צ'אפו הצליח לברוח כמה פעמים מבתי כלא: בשנת 2001 נמלט מכלא לאחר שהסתתר בעגלת כביסה, וב-2015 ברח מכלא מקסיקני באמצעות מנהרה שנחפרה אליו. אולם נראה כי מכלא "סופרמקס" יהיה זה קשה יותר. "אף אחד לא ברח משם מעולם, זה בלתי אפשרי לחלוטין", אמר עורך הדין של גוזמן, ג'פרי ליכטמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו