שתף קטע נבחר

לוקטב: "המטרה - להשיג את הקריטריון האולימפי"

השחיין בן ה-19, שיתחרה ב-200 ו-400 מ' חופשי, מתכונן לאליפות העולם שתחל ביום ראשון בגוואנגז'ו שבדרום קוריאה: "התחרות הזו היא בסדר גודל אחר לגמרי, יש 15 אלף צופים בבריכה"

אליפות העולם בשחייה תצא לדרך ביום ראשון הקרוב בגוואנגז'ו שבדרום קוריאה, ואחד השחיינים שירצה להראות את היכולות שלו בגילאים הצעירים במשלחת הישראלית הוא מדליסט הארד מאולימפיאדת הנוער דניס לוקטב.

 

לוקטב בן ה-19 עשה את טבילת האש שלו באליפות העולם כבר לפני שנתיים בבודפשט, אך זינק למים רק במשחי השליחים בסגנון חופשי. הפעם הוא צפוי להתחרות גם במשחים האישיים ל-200 ו-400 חופשי.

 

דניס לוקטב אליפות אירופה שחייה גלזגו (צילום: AFP)
"יש התרגשות גדולה". דניס לוקטב(צילום: AFP)

 

"יש התרגשות מאוד גדולה", סיפר לוקטב ל-ynet. "אני זוכר איך זה היה לפני שנתיים, שלחו אותנו לשם כדי לצבור ניסיון ואני חושב שהפעם אני לא אתרגש מהגודל של התחרות ויותר אתמקד במשחים שלי".

 

מה ההבדל בין התחרות הזו לתחרות אחרת?

"אליפות עולם זה סדר גודל אחר לגמרי, יש 15 אלף צופים בבריכה עצמה ויש הרבה חשיפה גם בישראל. יש כמובן את השחיינים הכי טובים עם אלופי עולם ואלופים אולימפיים וזה קצת מסיח את הדעת".

 

יש משלחת מאוד צעירה, מצפים מכם הרבה.

"נכון, אנחנו רוצים לעמוד בזה ועובדים מאוד קשה בשביל זה. המטרה היא בסופו של דבר להתחרות ברמות הכי גבוהות ולהצליח לתת את ה-100 אחוז בתחרות הכי חשובה בשנה".

 

דייב מארש  (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דייב מארש (צילום: אורן אהרוני)

 

מה אתה עושה כדי להשתפר בשנים האחרונות?

"אני עובד בעיקר על הצד המנטלי עם היועץ המקצועי דייב מארש וגם עם לוקה גברילו. הם מלמדים אותי איך להתחרות נכון. יצאנו גם להמון תחרויות השנה ומחנות אימונים, שם התחרינו נגד השחיינים ברמות הכי גבוהות בעולם וזה שינוי שעזר לי מאוד".

 

מה אתה מצפה להשיג באליפות העולם?

"אני חושב שהתוצאות שלי העונה לא ממש משקפות את מה שהולך להיות באליפות העולם, כשכמובן המטרה זה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו. הסיכויים לכך גבוהים יותר במשחה השליחים ב-4x100 חופשי ובמרחק הכפול, בהם אני משתתף. לנבחרת יש גם סיכוי ב-4X200 חופשי מעורב לנשים וגברים ולפי תוצאות העבר אנחנו שם, אבל קודם לכן צריך לתת את המאה אחוז כבר במוקדמות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד השחייה
דניס לוקטב
צילום: איגוד השחייה
מומלצים