"מאושרים כאן": התיירים חוזרים ללבנון – שמקווה לצמיחה כלכלית

ביטול אזהרות מסע הביא לזרם של מבקרים ממדינות ערב ומאירופה, ולפי התחזיות, עד סוף השנה ההכנסות מהענף יוכפלו ביחס לאשתקד. שר התיירות: "התחננתי בפני פוליטיקאים שלא לאפשר מתיחות"

תיירים בלבנון
תיירים בלבנון | צילום: רויטרס

התיירות בלבנון, שבעבר הייתה אחד הבסיסים החשובים לכלכלת המדינה, קרסה בשנים האחרונות בצל המתיחות מול סוריה, ואזהרות המסע של מדינות אירופה, סעודיה ומדינות ערביות נוספות. כעת, כשחלק מההתרעות בוטלו, התיירים מתחילים לנהור שוב למדינה, ומעלים תקווה להתאוששות כלכלית.

בין היתר, מעוניינים התיירים לחוות את התרבות הערבית העשירה, את חיי הלילה המפתיעים, לצד טיולים בנופים הרריים מרהיבים וחופי הים התיכון, שמושכים גם הם מבקרים רבים, ובאתרי מורשת עולמיים של אונסק"ו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מפחד להיות הקורבן הבא": הנערים ממוצא אתיופי על תחושת הזרות

התאונה בדרום: נבדק אם נהג המשאית השתמש בנייד או צרך סמים

דיווח: ארגנטינה תכריז על חזבאללה ארגון טרור – בשל בקשת ארה"ב

תיירים בלבנון
תיירים בלבנון | צילום: רויטרס

"פה אפשר למצוא את ארוחת הבוקר הטובה ביותר", סיפר ל"א-שרק אל-אווסט" איברהים זאאב, תושב סעודיה שחזר למדינה לראשונה זה שנים רבות. "אזהרות המסע הרחיקו אותנו, אבל יש לנו אהבה גדולה ללבנון, אנחנו מאושרים כאן, ראינו את תושבי סעודיה, קטאר ואיחוד האמירויות – כולנו התאספנו פה שוב".

במחצית הראשונה של 2019, הוכפלה כמות המבקרים הסעודים ביחס לאשתקד, והכנסות המדינה מענף התיירות, לפי התחזיות, יגיעו ליותר משבעה מיליארד דולר – כמעט כפול מההכנסות ב-2018, כך לפי שר התיירות אבדיס גוידאניאן.

תיירים בלבנון
תיירים בלבנון | צילום: רויטרס

"חברות התעופה, בתי המלון וחברות להשכרת כלי רכב, כולם מצביעים על צמיחה משמעותית ביותר", אמר גוידאניאן בריאיון ל"א-שרק אל-אווסט", "הדבר יכול להוביל לכך ש-2019 תהיה השנה הטובה ביותר לתיירות בלבנון". זרם התיירים אינו מגיע רק ממדינות ערביות, אלא גם ממדינות באירופה, ומשרד התיירות מצפה לזינוק גדול, כך שכמות התיירים מהיבשת תגיע ל-40% יותר ביחס ל-2010.

"חשבתי באיזו ארץ אוכל לחוות את התרבות הערבית, ואז נתקלתי בפרסומת על לבנון, וחשבתי 'למה לא'?", סיפר ל"א-שרק אל-אווסט" קספר בוקס, סטודנט בן 21 מאמסטרדם. "אני פשוט מטייל עם חבר בביירות. אני באמת נהנה מזה, זה כל כך שונה ביחס לאירופה, וזה גם ממש קרוב".

בצל העלייה והתקווה לעתיד כלכלי טוב יותר, כעת מנסים במדינה, שנמצאת בקשיים כלכליים, למנף את ההצלחה ומקווים להימנע מתקריות ביטחוניות, שעלולות להשיב את המצב לקדמותו. על פי שר התיירות, התלקחות האזור תהרוס את התחזיות הוורודות לקיץ. "התחננתי בפני פוליטיקאים שלא לאפשר מתיחות", סיפר גוידאניאן.