השר אריאל עדכן את חוק השירות הלאומי - והסיר ממנו ארגוני שמאל

שר החקלאות, שממונה בין היתר על תחום השירות הלאומי, הוציא את ארגוני הסיוע למבקשי המקלט בישראל וארגונים כמו בצלם ואמנסטי מהרשימה. "פעילות של גופים הפועלים נגד המדינה - תמנע ותבלם"

אורי אריאל
אורי אריאל | צילום: חדשות 13

השר אורי אריאל הממונה על השירות הלאומי עדכן את רשימת הארגונים שבהם יוכלו בני השירות להתנדב ולשרת. במסגרת שינוי החוק הוסרו מהרשימה ארגוני סיוע למבקשי המקלט, בהם "קו לעובד", "המוקד לעובדים ומהגרים" ו"אליפלט", שבהם שירתו לא מעט מתנדבים ומתנדבות בגני הילדים. כמו כן, ארגונים נוספים המזוהים עם השמאל כמו "בצלם", "אמנסטי" ו"רופאים לזכויות אדם", אינם נכללים ברשימה החדשה.

הממונה על רשות השירות הלאומי-אזרחי, השר אורי אריאל: "פעלתי במשך שנים לקידום חקיקת חוק השירות הלאומי-אזרחי אשר נועדה להסדיר ולהגדיר את מטרות השירות הלאומי ואת מעמדם של המתנדבים והמתנדבות. אני רואה חשיבות רבה בהתנדבות למען מדינת ישראל והחברה הישראלית ולא למען כאלה שמחרימים ופועלים נגד המדינה וערכיה. עם כניסת החוק החדש לתוקף, בראשון לספטמבר 2019, פעילות של גופים הפועלים נגד המדינה והפוגעים בה - תמנע ותבלם".

שר החקלאות אורי אריאל
שר החקלאות אורי אריאל | צילום: החדשות 13

מארגון זכויות האדם "בצלמו", שהגיש את בקשת חופש המידע נמסר: "לאחר שנים רבות של מאבק צודק שלנו ושל הורים שכולים רבים סוף סוף הגיע הצדק. לא ייתכן שבני שירות לאומי יפעלו לקדם את החרם או את הסרבנות בישראל. שירות לאומי הוא לטובת אזרחי ישראל ולא ההיפך. אנו מברכים את השר אורי אריאל שפעל רבות בעניין. ארגון בצלמו ימשיך להיות חוד החנית במאבק נגד מימון ממשלתי לארגונים שפוגעים בישראל".