עקב חשיפת חדשות 13: יוקם צוות מיוחד לחקירת ההתעללות בגן בי-ם

משטרת מחוז י-ם תקים צוות שיחקור את החשד לפיו גננת התעללה בתינוק בן 5 חודשים, לאחר שנחשפו מספר תלונות נגד אותה הגננת. מסתמן: התיק נגד ההורים צפוי להיסגר

זמן צפייה: 04:04

בעקבות החשיפה של פרשת הגננת החשודה בהתעללות בתינוק בן חמישה חודשים בירושלים, התלונות הנוספות ונסיבות ההתעללות המתמשכת, המשטרה צפויה מחר (חמישי) להקים צוות חקירה במחוז ירושלים, על מנת לחקור את הפרשה ברצינות יתרה. כמו כן, מסתמן שהתיק נגד ההורים ייסגר כבר מחר.

כזכור, אתמול נחשפו בחדשות 13 שתי תלונות אחרות נגד המטפלת שתיקי תלונות נגדה כבר נסגרו לפני מספר שנים. אחד המקרים היה לפני ארבע שנים, אז הגיעה תינוקת בת שישה חודשים לבית החולים עם שברים ברגל וסימני אלימות בכל חלקי גופה. מקרה נוסף היה באותו הגן לפני שש שנים, אז הובהל תינוק בן ארבעה חודשים לבית החולים בחשד לטלטול. בשני המקרים, כמו גם במקרה זה, המשטרה חקרה באזהרה גם את ההורים וגם את הגננת והתיקים נסגרו.

חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים
חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים | צילום: החדשות 13

עם זאת, בעקבות ריבוי המקרים, הוחלט במשטרה לקחת את הנושא ברצינות, בייחוד לאחר שהתקבלו עוד שלוש תלונות נגד הגננת באותו הגן האחת היא של אב שטען כי בנו הוכה בפניו.

כאמור, במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. כנרת מנצורה, שטוענת שבנה עבר התעללות על ידי הגננת, אמרה: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".

עורך הדין אלעד שאול, שמייצג את הורי הפעוטות, אמר כי "גן ילדים מתנהל ללא רישיון במשך תקופה ארוכה מאוד, ויש חבלות פעם אחר פעם בילדים - זה אומר דרשני". עורך הדין ארז בר-צבי, פרקליטה של הגננת החשודה בהתעללות, טען: "הכול יכול להיות, אפשרי שככה היה המקרה, אני לא שופט וגם לא חוקר, אני מציע לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה".

מדובר בחשד לעוד מקרה חמור של התעללות סדרתית לכאורה, שהצליח לחמוק מהרשויות. במקרים מסוג זה, התיעוד הוא מכריע ביותר בכל הקשור לחקירות. כמו כן, הערב מתקיימת הפגנה שקטה של הורי הילדים בפעוטון, סמוך לביתה של הגננת.

אמש כזכור, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החינוך הרב רפי פרץ כי החל מהממשלה הבאה האגף למעונות יום ומשפחתונים יועבר לאחריות משרד החינוך, לאחר שהיו תחת אחריות משרד העבודה והרווחה. זאת, ברקע הגשת כתב האישום נגד כרמל מעודה, "הגננת המתעללת" מראש העין, פרשת המטפלת ציפורה דוד מנס ציונה וכן מקרים נוספים של התעללות בפעוטות ובתינוקות.