לאחר המתקפות של טראמפ: שגריר בריטניה בארה"ב התפטר

קים דרוק הודיע כי יעזוב את תפקידו. זאת לאחר שאימיילים בהם השתלח בנשיא האמריקני הודלפו, ובתגובה הודיע האחרון כי יפסיק לשתף עימו פעולה. ר"מ בריטניה: "מצער שנאלצת לעזוב"

שגריר בריטניה בוושינגטון קים דרוק ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ
שגריר בריטניה בוושינגטון קים דרוק ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דרוק, הודיע היום (רביעי) על התפטרותו מהתפקיד לאחר שאימיילים בהם השתלח בנשיא האמריקני הודלפו, ודונלד טראמפ הכריז כי יפסיק לעבוד עימו. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שוחחה עם דרוק ואמרה לו כי "צר לי שחשת צורך לעוזב את התפקיד".

כאמור, לאחרונה הודלפו מסמכים שנכתבו על ידי דרוק בשנת 2017, שם כתב כי בבית הלבן מתחולל "כאוס" וביקר את המדיניות של ממשל טראמפ בעניינים רגישים כמו איראן וטען כי היא "לא ברורה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

טראמפ יפסיק לעבוד עם שגריר בריטניה בארה"ב: "לא אהוב כאן"

שק החבטות החדש של טראמפ – בריטניה: "השגריר איש טיפש מאוד"

טראמפ: "מציע למחליף של מיי לא להגיע להסכם עם האיחוד האירופי"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי | צילום: רויטרס

"אנחנו לא באמת מאמינים שהממשל הזה יהפוך להיות יותר נורמלי, פחות לא מתפקד, פחות לא צפוי, פחות מפולג ופחות מגושם ולא יעיל מבחינה דיפלומטית", נכתב באחד המסמכים שהודלפו. דרוק תהה האם הבית הלבן "ייראה אי פעם כשיר", אך הוסיף לצד זה כי אין לפטר את טראמפ.

ביום שני טראמפ הודיע כי אינו מתכוון להמשיך לעבוד עם השגריר הבריטי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא מכיר את השגריר, אבל הוא לא אהוב בארה"ב ולא חושבים עליו כאן דברים טובים. אנחנו לא נעבוד איתו יותר".

אלא שאתמול טראמפ החריף את המתקפה שלו נגד דרוק, ובציוץ בטוויטר כינה אותו "איש טיפש מאוד, שוטה ויהיר", והוסיף: "הוא שגריר תמהוני שבריטניה כפתה על ארה"ב, לא מישהו שהתרגשנו ממינויו".

Gettyimages 1147994701 594x594
הנשיא דונלד טראמפ ור''מ בריטניה תרזה מיי | צילום: Getty Images

כמו כן, טראמפ יצא נגד מיי וכתב כי "דרוק צריך לדבר עם מדינתו ועם מיי לגבי המשא ומתן הכושל על תוכנית הברקזיט - ולא לכעוס על הביקורת שלי. הסברתי למיי כיצד לנהל את עסקת הברקזיט - אך היא בחרה בדרך מטופשת ולא הצליחה ליישם זאת, העסקה הייתה אסון".

בתוך כך, דוברה של מיי התייחס להצהרתו של טראמפ לפיה יפסיק לעבוד עם שגריר בריטניה בוושינגטון, ומסר: "שגרירנו נשאר בתפקידו וממשיך לבצע את חובותיו, תוך תמיכה מלאה מראש הממשלה", וכן אמר כי השגריר עובד מסור של הממשלה הבריטית, וציין שלא נקבעה שיחה בין מיי לטראמפ בנוגע ליחסים בין המדינות.

שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, התייחס לדבריו של טראמפ, וכתב בטוויטר: "ההערות שלו לא מכבדות. הנשיא אומר שהברית בין המדינות שלנו היא החשובה ביותר בהיסטוריה, אך בעלות ברית מכבדות אחת השנייה".