המאסטרו נפרד: זובין מהטה פורש מהפילהרמונית אחרי 50 שנה

המנהל האומנותי המיתולוגי של התזמורת, שהגיע לכאן מהודו והציב אותה על הבמה העולמית, ינצח שבוע הבא על הקונצרט האחרון לעונה זו. "יש הופעות שלא אשכח לעולם"

זמן צפייה: 03:01

השבוע הזה עומד בסימן מסע הפרידה של זובין מהטה, המנצח והמנהל המוזיקלי המיתולוגי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בחמישים השנים האחרונות.

אחרי 50 שנים עם התזמורת הפילהרמונית, בשבוע הבא ינצח מהטה על הקונצרט האחרון לעונה זו, העונה האחרונה שלו כמנהל האומנותי של התזמורת - ולא במקרה הוא בחר את רקוויאם של ורדי, לכבוד המאורע. "זו העונה האחרונה שלי", ציין מהטה, "לא עשיתי כאן את הרקוויאם של ורדי במשך שנים רבות, אז פשוט רציתי להיפרד עם היצירה הנהדרת הזו".

"יש הופעות שלא אשכח לעולם עם התזמורת הזו", סיפר מהטה, "לקחת אותם למדינה שלי זה היה האירוע הגדול בחיי מבחינתי. הייתי כאן מ-1969, כשלא היו יחסים דיפלומטיים עם הודו. פתאום הודו הפכה לידידה של ישראל, והתזמורת באה וניגנה בחינם, אז הייתי אסיר תודה על כך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האינטרנט תקוע: מדוע בישראל מפגרים אחרי העולם במהירות הגלישה?

5 שנים ל"צוק איתן": הלוחמים במפגש ראשון לאחר הקרבות בשג'אעיה

ר"ג תפעיל מערך הסעות בשבת; החרדים זועמים: "מהלך מחפיר ומביש"

זובין מהטה, המנהל האומנותי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית
זובין מהטה, המנהל האומנותי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית

מהטה הכיר מקרוב את המנהיגים השונים שהתחלפו פה במהלך חצי המאה שבה הוביל את התזמורת הפילהרמונית והציב אותה על הבמה העולמית. רגע לפני שהוא נפרד, יש לו גם מסר להנהגה הפוליטית: "הלוואי שמי שיעמוד בראש המדינה ישוכנע אחת ולתמיד שהפלסטינים זקוקים לביתם. אל תשללו מהם את ביתם, זה ביתם בדיוק כמו שזה ביתכם".

גם אחרי הקונצרט המיוחד שיערך בפארק הירקון ביום שבת, והקונצרט האחרון לעונה ביום ראשון - מהטה, בן 83, ימשיך לנצח על פסטיבל הפרידה. "אני מניח שכשאסיים באמצע אוקטובר את הפסטיבל שאנחנו עושים עם כל חבריי הסולנים, אז אולי זה יכה בי פתאום. אחרי חמישים שנה, אני אומר שלום".