מועצת התלמידים: אשרו תשלומי הורים - או שנשבש את פתיחת שנה"ל

לאחר שוועדת החינוך הודיעה כי לא תאשר את התשלומים עבור טיולים ופעילויות העשרה, הודיע הגוף הארצי על כוונתו למחות על ההחלטה. ארגונים נוספים צפויים לנקוט צעדים בתגובה למהלך

זמן צפייה: 00:21

מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה היום (שני) על כוונתה לשבש את פתיחת שנת הלימודים, במידה שוועדת החינוך בכנסת לא תאשר את תשלומי ההורים על טיולי בית הספר ופעילויות העשרה. זאת, לאחר שאתמול לא אישרה הוועדה את התשלומים עבור סל תרבות, טיולים ותל"ן. משמעות אי אישור התשלומים היא שבתי הספר לא יוכלו לצאת לטיולים שנתיים ולהצגות, ולקיים פעילויות העשרה.

"אם לא יימצא פתרון לטיולים השנתיים בימים הקרובים, בוועדת החינוך, נשקול אם להתחיל בכלל את שנת הלימודים הקרובה", אמרה ליאל מלכביץ', יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, במסגרת כינוס חירום של המועצה והמטה המשותף לקידום טיולים בישראל.

נוסף למועצת התלמידים, גופים נוספים הצטרפו למחאה על החלטת הוועדה. המטה המשותף לקידום טיולים בישראל, הכולל את החברה להגנת הטבע, אשכולות, מדרשת שדה בוקר וגופים נוספים, הצהיר: "מדובר במכת מוות עבור עשרות אלפי מועסקים בענף התיירות והטיילות החינוכית, אשר יאבדו את עבודתם עקב החלטת ועדת החינוך. לצערנו, התלמידים והעובדים בענף, כמו גם ערכי אהבת הארץ וידיעתה, נופלים קרבן לפופוליזם של מערכת הבחירות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190708-1203' autoplay='0' credit='' desc='מנכלית החברה להגנת הטבע' kid='1_1vev4776' duration='39'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חמש שנים אחרי "צוק איתן": האם עזה הולכת להסדרה או להסלמה?

משפחתו של טקה קמה מהשבעה: "אנחנו לא מאמינים במערכת"

הגננות במסר להורים לאחר מקרי ההתעללות: "חזרו להאמין בנו"

סיור תלמידים (אילוסטרציה)
סיור תלמידים (אילוסטרציה) | צילום: חדשות עשר

"אנחנו נמצאים בזמן חירום", הצהירה איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע. "ועדת החינוך של הכנסת אישרה אתמול את תשלומי ההורים באופן חלקי, בלי סל טיולים ותרבות. במצב הנוכחי, אם לא יאושרו תשלומי ההורים במתכונת המלאה כפי שהוגשה, ואם לא יימצא תקציב ייעודי אחר - שנת הלימודים תש"ף תתקיים ללא טיולים כלל. ילדים לא ייצאו מבתי הספר".

במהלך הדיון שהתקיים אתמול, אישרה הוועדה שלושה רכיבים בלבד מתוך טבלת תשלומי ההורים: ביטוח חובה, השאלת ספרי לימוד וארוחה יומית במסגרת מפעל ההזנה. הוועדה לא אישרה את תשלומי סל תרבות, טיולים ותל"ן (תוכנית לימודים נוספת), כלומר - בתי הספר לא יוכלו, כאמור, לקיים פעילויות העשרה ולצאת לסיורים מחוץ לכותלי המוסד החינוכי. במידה ולא יושג רוב בוועדה, המשמעות תהיה שהתלמידים לא יוכלו לצאת לטיולים והצגות מאחר שאין ממשלה שיכולה להחליט כעת על סבסוד במאות מיליונים לצורך כך.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, התייחס אתמול להצבעות בועדת החינוך: "ועדת החינוך אישרה רק חלק מהסעיפים שהתבקשו לאשר לקראת שנת הלימודים הקרובה. ביום רביעי הוועדה תתכנס שוב ואני קורא לחברי הכנסת של כחול-לבן לגלות אחריות ולהצביע על שאר הסעיפים. במידה ולא, אלפי עובדים עלולים להיות מפוטרים ובתי הספר יהיו ללא טיולים, הצגות ופעילויות שונות - ומי שיפגע אלו התלמידים החשובים לנו כבנים".

תלמידים בכיתה במהלך שיעור
תלמידים בכיתה במהלך שיעור

עו״ד אייל בן יהודה באום, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, התייחס אף להחלטת הוועדה. "הנהגת ההורים הארצית מברכת את ועדת החינוך שלראשונה זה שנים לא אישרה באופן גורף את תשלומי ההורים ולא פעלה כחותמת גומי תחת משמעת קואליציונית. בדיון יצאה סוף סוף האמת לאור - משרד החינוך הודה בפה מלא שבלי 'תשלומי הרשות' לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים. במילים אחרות, מערכת חינוך החובה חינם לילדינו תלויה בכספי הרשות שאנחנו משלמים. היש אבסורד גדול מזה?".