המטוס שנחת נחיתת חירום שוב קורקע - והנוסעים בנתב"ג זועמים

כלי הטיס שנחת בשלום בנתב"ג בשבוע שעבר, אמור היה להמריא היום לאחר שטופל. אלא שנמצאה בו תקלה נוספת, והנוסעים שהיו אמורים להמריא נותרו תקועים בנמל התעופה • תיעוד

זמן צפייה: 01:54

מטוס "אלקטרה" שנחת בשבוע שעבר בשלום בנתב"ג, לאחר שהתגלה שאחד מגלגליו קרועים, אמור היה להמריא היום (ראשון) בצהריים למזרח אירופה. אך בדיקות גילו שיש תקלה במערכת הרדאר של המטוס, ונאסר עליו להמריא כל עוד היא לא מתוקנת. הוחלט לעצור את העליה למטוס כדי לתקן את התקלה, והנוסעים נותרו ללא פיתרון בנמל התעופה. במקביל, אותו מטוס היה אמור לשוב מבודפשט עם נוסעים, אך בשל התקלה הם עוכבו בנמל התעופה ולבסוף הופנו לבית מלון. "איך יכול להיות שאחרי פחות משבוע הוא כבר שוב באוויר?", שאל אחד הנוסעים.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190707-2032' autoplay='0' credit='' desc='נוסעים תקועים בנתב"ג לאחר שהמטוס קורקע' kid='1_yyyp2ofp' duration='58'']

הנוסעים, שהיו אמורים לעלות לטיסת EAF703 של אלקטרה לבודפשט, עלו ואז הורדו מהמטוס. משה, אחד הנוסעים, סיפר לחדשות 13: "אחרי זה אמרו לנו שהכול בסדר וחזרנו לטיסה, אבל הטייס אמר ששוב יש תקלה במערכת והורידו אותנו שוב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190707-2320' autoplay='0' credit='' desc='נוסעת תקועה בנמל התעופה בבודפשט בגלל העיכוב' kid='1_pj4hg24m' duration='46'']

הדיילת פנתה לפני זמן קצר לנוסעים ואמרה להם: ״כרגע יש עדיין מכונאים על המטוס ולצערי לי אין תשובות נוספות לתת לכם. בודקים את המטוס. כרגע אשלח אתכם לאכול ארוחת צהריים". הנוסעים מסרבים לעלות שוב לטיסה ודורשים מטוס חלופי.

מלי, אחת הנוסעות שנמצאת בנמל התעופה בבודפשט, סיפרה: "נתקענו בטרמינל, אין לנו איך לצאת, אנו נמצאים עם ילדים קטנים. אין לנו צפי למתי תהיה הטיסה שלנו".

נוסעים תקועים בנתב''ג לאחר שטיסת אלקטרה קורקעה

כזכור, מטוס בואינג מדגם 737-400 של חברת אלקטרה אייר, שעליו 152 נוסעים, נחת ביום שני בשלום בנמל התעופה בן גוריון, בתום נחיתת חירום שהסתיימה בהצלחה. זאת, בעקבות שרידי צמיג וחלקי מתכת שנמצאו על המסלול בעיר קלן שבגרמניה, ממנה המריא המטוס.

מרשות שדות התעופה נמסר כי נתב"ג נערך להגעת המטוס במצב חירום 3. זאת, לראשונה מזה קרוב לעשור. חיל האוויר הקפיץ מטוסי קרב, שחברו למטוס על מנת לאבחן את מצבו. לאחר בדיקה דיווחו כי הצמיג השמאלי קרוע בקן נסע שמאל. מאחר שישנו צמיג נוסף באותו צד, הדבר הפך את הנחיתה לנוחה יותר.

צוותים נרחבים של מגן דוד אדום, שכללו אופנועי חירום, כ-130 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, הגיעו כדי לאבטח את נחיתת המטוס. בשדה התעופה רמון נערכים לקליטת טיסות שיוסטו מנתב"ג. על פי הנהלים, בבתי החולים איכילוב, בילינסון ושיבא נערכו גם כן לקליטת פצועים.