גמר מונדיאל הנשים (צילום: AP, חדשות)
ארה"ב חוגגת שוב | צילום: AP, חדשות

גמר גביע העולם בכדורגל לנשים שנערך הערב (ראשון) בעיר ליון שבצרפת הסתיים כשהמנצחת המאושרת היא ארה"ב - שזכתה בתואר היוקרתי בפעם הרביעית. המפסידה בהתמודדות היא אלופת אירופה המכהנת, נבחרת הולנד, שנחשבה מראש לנחותה מבין השתיים. עם הגעת הטורניר לסיומו ניתן לסכם אותו כהצלחה גדולה הן מבחינת היקף מכירת הכרטיסים, והן מבחינת הרייטינג הטלוויזיוני וההתעניינות מסביב לעולם.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הנבחרת האמריקנית היא השנייה בלבד בהיסטוריה שמצליחה לזכות בטורניר פעמיים ברצף, כשרק גרמניה עשתה זאת לפניה בשנת 2007. לעומת זאת, הנבחרת ההולנדית הגיעה למעמד עם ניסיון מועט בהרבה, כשזהו המונדיאל השני בלבד שבה היא משתתפת והפעם הראשונה שבה הגיעה לגמר. המצטיינת של משחק הגמר בקרב הנבחרת מפסידה הייתה השוערת ואן-ויננדל.

גמר מונדיאל הנשים (צילום: רויטרס, חדשות)
גמר מונדיאל הנשים | צילום: רויטרס, חדשות

את השער הראשון הבקיעה הכוכבת הגדולה של הנבחרת האמריקנית מייגן ראפינו, מבעיטת עונשין בדקה ה-61. חלוצת הנבחרת כבשה גם צמד שערים בשמינית הגמר נגד ספרד וצמד נוסף ברבע הגמר נגד צרפת המארחת, כשאת חצי הגמר נגד אנגליה פספסה בשל פציעה. עם תום ההתמודדות הוכתרה ראפינו למצטיינת הטורניר. את השער השני הבקיעה רוס לאבל במבצע אישי מרשים בדקה ה-70.

ראפינו עוררה הדים בארה"ב לאחר שהשמיעה לאחרונה ביקורת על הנשיא טראמפ, ועקב סירובה לשיר את ההמנון לפני המשחקים כאקט מחאה. החלוצה אף הודיעה שלא תגיע לבית הלבן במקרה שהנבחרת תוזמן אליו לאחר הזכייה. טראמפ, מצדו, הודיע בתגובה שיזמן את הנבחרת בכל מקרה - גם אם לא תזכה.

למרות הביקורת, טראמפ בירך את השחקניות וכתב בטוויטר: "ברכות לנבחרת הנשים בכדורגל על הזכייה בגביע העולמי!". טראמפ הוסיף: "משחק מעולה ומרגש, ארצות הברית גאה בכולכן!".

לאורך הטורניר טענות רבות נשמעו כלפי האמריקניות על כך שהפגינו שחצנות ויהירות, מה שהתבטא למשל בדבריה של אחת השחקניות שאמרה כי הסגל של ארה״ב יכול להרכיב לבדו את שתי הנבחרות הטובות בעולם. ייאמר לזכות האמריקניות שגישתן לא הייתה חסרת בסיס, כשהנבחרת אכן הייתה עדיפה על יריבותיה באופן עקבי - וגם הראתה עליונות ברורה על ההולנדיות במשחק הגמר.