ישראלים רבים המטיילים בקוסומוי לוקחים פסק זמן מהבילוי בחופים, ומקדישים שעות רבות כדי לבקר את האסיר, נתי חדד (34) המרצה עונש של ארבע שנות מאסר בתאילנד. המטרה: לחזק אותו נפשית ולעודד את רוחו.

"זה מחמם את הלב לראות את המטיילים מחזקים את הבן שלי", אומרת ל-mako אמו נורית חדד, "הם מקדישים לו שעתיים-שלוש מהטיול שלהם כדי להיות איתו, לעודד ולתמוך במאבק שלו להשתחרר מהכלא ולחזור לארץ".

לדבריה, כשהם שומעים את הסיפור של בנה ורואים אותו מחוץ לזכוכית ההפרדה הם יוצאים החוצה נסערים מאוד. "הם מתפרקים, בוכים ולא מאמינים שאדם שהציל חיי ישראלים רבים נרקב בכלא. במקום שירגיעו אותי אני מרגיעה אותם".

מבקרים את נתי חדד (צילום: מתוך פייסבוק)
מבקרים את נתי חדד | צילום: מתוך פייסבוק

מתברר שמדי שבוע מבקרים את חדד בכלא כ-15 מטיילים ישראליים, מספר לא מבוטל כשמדובר בבירוקרטיה הרבה שביקור כזה מצריך ובחלטה להיחשף למראות לא פשוטים של הכלא התאלינדי.

"בצד החיצוני של כלא קוסומוי, הכל נראה הכי פסטורלי ומושקע, אבל בפנים במקום האפור הזה נמצא נתי חדד", כתבו ענבל וערן צובירי שביקרו בכלא. "קשה לראות את נתי מאחורי סורגים. הביקורים של האנשים שמגיעים אליו אם מכירים אותו לפני או שלא זה מה שמפיח בו את התקווה והכוחות. נתי מבקש שיביאו אליו ויבקרו אותו, אם יש לכם שעתיים פנויות בקוסומוי תעשו מצווה, ותבקרו אותו ותשמחו אותו".

מבקרים את נתי חדד (צילום: מתוך פייסבוק)
מבקרים את נתי חדד | צילום: מתוך פייסבוק

כזכור, חדד סייע בעבר לישראלים רבים בקוסומוי במסגרת "יחידת חילוץ והצלה קוסמוי" שהקים באי. הפרויקט הגדול ביותר שלו היה מרפאה שהקים במשותף עם רופא מקומי, וששירתה טיילים ללא ביטוח רפואי. הוא נשפט ל-4 שנות מאסר לאחר שבמרפאה נמצאו תרופות ללא מרשם שאותן נתן למטופלים, וכן לשנה וחצי נוספות על נשק שנמצא במרפאה.

מבקרים את נתי חדד (צילום: מתוך פייסבוק)
מבקרים את נתי חדד | צילום: מתוך פייסבוק

ליצירת קשר עם הכתב>>shimon.ifergan@mako.co.il