מהריגת יסמין לגננת מראש העין: התעללות בפעוטות - מכת מדינה

נדמה שמקרי אלימות של מטפלות כלפי תינוקות חסרי ישע, הפכו לדבר שבשגרה. מאינה סקיבנקו שהורשעה בהריגת יסמין וינטה ועד לכרמל מעודה, שהואשמה בפגיעה ב-11 פעוטות - תופעת ההתעללות בגנים

זמן צפייה: 02:22

בתקופה האחרונה נדמה שתופעת ההתעללויות בפעוטות ותינוקות מסרבת לרדת מהכותרות, ומתפרסמים עוד ועוד מקרים קשים של פגיעה בחסרי ישע. הגננת המתעללת מראש העין, היא המקרה האחרון מתוך שורת מקרים של גננות ומטפלות שנתפסו נוהגות באלימות כלפי מי שעליהן הן אמורות לשמור.

התיעוד הקשה שבו נראית הגננת כרמל מעודה מתעללת בפעוטות בגן בראש העין לא הותיר עין יבשה ועורר מחאה של הורים שדורשים שינוי. נגד מעודה הוגש כתב אישום בגין 18 מקרים של עבירות תקיפה והתעללות גופנית ונפשית ב-11 תינוקות ופעוטות.

כרמל מעודה
כרמל מעודה, החשודה בהתעללות בפעוטות

אך כאמור, מעודה היא לא הראשונה. בתחילת יולי נעצרו גננת ושלוש סייעות בחשד להתעללות בפעוטות. לפי החשדות, הן הענישו את הילדים על ידי הכנסתם למקלט חשוך והשארתם שם. הן נשלחו למעצר בית והורחקו מהגן. במאי, נעצרה גננת כבת 40 מהרצליה לאחר שתועדה כשהיא מפילה את הפעוטות בגן על המזרנים בכוח

באותו החודש כתב אישום הוגש נגד ציפורה דוד, בת 65 ממושב בית עובד, בגין התעללות בקטין חסר ישע. לפי האישומים, דוד סטרה לתינוק בן השנה וחצי שבו טיפלה, צעקה לעברו, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו תוך שהיא חונקת אותו ואף יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו. כמו כן, נטען כי אמרה לו: "אני הורגת אותך".

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

באפריל, נעצרו שתי מטפלות בגן בחיפה לאחר שהוריה של תינוקת כבת חצי שנה הבחינו בשטף דם בשפה התחתונה שלה. בתיעוד ממצלמה שהוסתרה בגן נראית אחת המטפלות מטלטלת את התינוקת ומכה אותה. השתיים שוחררו למעצר בית אך כעבור כמה ימים נעצרו בשנית בעקבות עדות נוספת.

במארס, נעצרו מטפלת בת 60 ועובדת נוספת מגן פרטי ביישוב גן נר שבגלבוע. המטפלת תועדה אוחזת באלימות בפעוט, הופכת אותו ומרביצה לו. קודם לכן, בפברואר, נחקרה באזהרה גננת בפעוטון בראשון לציון בחשד לאלימות פיזית ומילולית. היא הורחקה מטיפול בילדים והגן שלה נסגר, לאחר שהוקלטה מקללת וצועקת על הילדים גסויות.

יסמין וינטה, הפעוטה מגן הילדים בפ''ת
יסמין וינטה, הפעוטה מגן הילדים בפ''ת | צילום: באדיבות המשפחה

בינואר הודתה אינה סקיבנקו בהריגת הפעוטה יסמין וינטה במאי אשתקד בפעוטון "מאשה והדב" שבפתח תקווה, והורשעה בהריגה ובתקיפת קטין על ידי אחראי במסגרת הסדר טיעון. בכתב האישום נכתב כי סקיבנקו הטיחה את התינוקת על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד שמתה.

כמו כן, עולה כי בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות, במה שהפך "דבר שבשגרה". במאי ביקשה הפרקליטות לגזור עליה 20 שנות מאסר.

אינה סקיבנקו, שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה
אינה סקיבנקו, שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה | צילום: פייסבוק