קשישה שנפצעה קשה בזמן שנסה למרחב מוגן - מתה מפצעיה

מותה של רבקה ג'מיל, בת 89 מאשקלון, שאושפזה במהלך סבב הסלמה בתחילת חודש מאי, נקבע בביה"ח ברזילי. היא נחבלה בגבה כשנמלטה בזמן האזעקות, ובזמן האשפוז מצבה הלך והידרדר

זמן צפייה: 07:51

המתיחות בדרום: רבקה ג'מיל, בת 89 מאשקלון, הלכה לעולמה היום (ראשון) בבית החולים ברזילי בעיר. זאת, לאחר שנפלה בזמן מנוסה למרחב מוגן ונפצעה באורח קשה, במהלך ירי רקטות לעיר בסבב הלחימה האחרון בדרום. רבקה הותירה אחריה חמישה ילדים ונכדים. המשפחה יושבת שבעה ברחוב הנמר 55 בעיר.

תחילה, נחבלה ג'מיל בגבה ואושפזה בבית החולים ברזילי בעיר, אך במהלך אשפוזה צצו בעיות נוספות אשר בעקבותיהן מצבה הלך והידרדר. מבית החולים ברזילי נמסר כי ."ג'מיל אושפזה בבית החולים לאחר שמעדה במהלך מנוסה בעת ירי טילים באירוע האחרון שהתרחש בחודש מאי. היא נחבלה בגבה ובמהלך אישפוזה צצו בעיות נוספות אשר בעקבותם מצבה הלך והדרדר ולצערנו, נפטרה".

"הצעיר אוכן בזירה": הוארך מעצר החשוד בהצתת בית הגננת המתעללת

"תקפה 11 תינוקות ופעוטות": אישום נגד הגננת המתעללת מראש העין

נתניהו על הודעת איראן: "העשרת האורניום – צעד מסוכן מאוד"

רבקה ג'מיל
רבקה ג'מיל | צילום: אשקלונט

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון משתתפת בצער משפחת ג'מיל על פטירתה של אם המשפחה, רבקה ז"ל. צוות עובדות סוציאליות מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים נמצא בקשר ישיר עם המשפחה ומציע לה את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו".

ראש העיר, תומר גלאם, מסר את תנחומיו למשפחה: "מילים לא יוכלו לתאר את גודל האובדן ואת הצער שנפל על המשפחה היקרה. לצערי, רבקה היא קורבן נוסף של המציאות הביטחונית הקשה שאנחנו מתמודדים איתה, גם עם תום האזעקות, וכולי תקווה שהיא תהיה גם הקורבן האחרון. תנחומיי מקרב לב למשפחה, שלא תדעו עוד צער".

ההסלמה בדרום
ההסלמה בדרום | צילום: רויטרס

כזכור, בתחילת מאי החלה ההסלמה בדרום שכונתה "גן סגור", במהלכה שיגרו ארגוני הטרור בעזה כ-700 רקטות, טילי נ"ט ופצצות מרגמה אל ישראל. בהסלמה נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים ו-25 פלסטינים, מתוכם לפחות 19 מחבלים, כך לפי דובר צה"ל.

סבב הלחימה החל כאשר במהלך ההפגנות השבועיות סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, ביום שישי ה-3 במאי, בוצע ירי לעבר חיילי צה"ל, שהוביל לפציעת קצין בכיר באורח בינוני ולפציעת חיילת נוספת באורח קל. יום לאחר מכן, תקף חיל האוויר מטרות ברצועה ובתגובה החל ירי מאסיבי לכיוון יישובי העוטף והשפלה.

סבב הלחימה נמשך כיומיים בסך הכול, והפסקת האש הוכרזה ב-6 במאי. למרות זאת, שיגור בלוני תבערה משטח הרצועה המשיך לעתים תכופות, דבר שהוביל את ישראל לצמצמם ואף לסגור את מרחב הדיג בעזה לסירוגין, ואף לבטל את הכנסת הדלקים לרצועה לפרק זמן מסוים.