רבקה ג'מיל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
רבקה ג'מיל ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות

רבקה ג'מיל בת ה-89, תושבת אשקלון, הלכה היום (ראשון) לעולמה בבית החולים ברזילי, חודשיים אחרי שנפצעה באורח קשה בגבה במהלך סבב הלחימה האחרון עם חמאס בחודש מאי.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפי הודעת בית החולים, רבקה ג'מיל אושפזה במקום לאחר שנפלה בעת מנוסה מירי הטילים לאזור. היא נחבלה בגבה והוגדרה במצב קשה, ובמהלך אישפוזה צצו בעיות נוספות שבעקבותן מצבה הלך והידרדר עד שנפטרה.

ראובן ג'מיל, בנה של רבקה, הודיע היום על מותה "בעקבות פעולת איבה" וסיפר כי היא אלמנת צה"ל מאז מלחמת יום כיפור. "היא שילמה בחיים שלה על הטרור, היא נפגעת פעולות איבה" אמר בשיחה עם החדשות Online. "היא עלתה לארץ מאירן, ברחה משם והתחתנה עם אבא שלי שעלה מתימן פה בארץ, היא אהבה מאוד את ישראל, עבדה קשה עבורה בחקלאות ובמשק בית, תמיד עבדה קשה ואיבדה את אבא שלנו במלחמה. היא איבדה את בעלה עבור המדינה, ובסוף שילמה גם בחייה".

חודשיים אחרי הלכה לעולמה (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
חודשיים אחרי הלכה לעולמה | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות

"כל פעם שהמצב נהיה רגיש באשקלון, כששמענו את הפיצוצים בעזה, הייתי לוקח אותה מהדירה שלה לדירה שלי לשמור עליה", הוסיף הבן. "באותו הלילה היא קמה למטבח לקחת מים והאזעקה התחילה. היא מיהרה לממ"ד, מעדה, נפלה ובגלל האזעקה לא שמעתי. האזעקה הפסיקה ושמעתי אותה צורחת. אני ואשתי הרמנו אותה לאט-לאט למיטה, למחרת לקחנו אותה לבית החולים והסתבר שהיא נחבלה באחת החוליות בגב".

"זה הפתיע אותנו, לא האמנו שהיא תלך, בכל שלב אמרנו שהיא לוחמת ושהיא תסתדר", סיפר ג'מיל בצער. "רק לפני חודשיים היא קנתה מכונית חדשה, היה לה רישיון נהיגה והיא חיה בעצמאות מוחלטת. בעקבות החבלה בגב הנחו אותה לשכב ולנוח, לאט-לאט המצב הידרדר - היא עברה לטיפול נמרץ ריואות ולב ולמחלקה גריאטרית. הלילה ב-1:30 היה לה דום נשימתי, הריאות שלה קרסו ושעות של החייאה לא עזרו".

לדבריו, "היא הייתה צלולה עד הרגע האחרון. הבקשה האחרונה שלה הייתה שיקברו אותה ויבקרו אותה אנשים ליד הקבר".

עם היוודע דבר מותה, בעיריית אשקלון פרסמו הודעה בה ביקשו למסור תנחומים למשפחה האבלה: "עיריית אשקלון משתתפת בצער משפחת ג'מיל על פטירתה של אם המשפחה, רבקה ז"ל", נכתב בהודעה מטעם העירייה. "צוות עובדות סוציאליות מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים נמצא בקשר ישיר עם המשפחה ומציע לה את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו. רבקה הותירה אחריה חמישה ילדים ונכדים. לידיעת המעוניינים, המשפחה יושבת שבעה ברחוב הנמר 55".

גם ראש העיר, תומר גלאם, מסר את תנחומיו למשפחה: "מילים לא יוכלו לתאר את גודל האובדן ואת הצער שנפל על המשפחה היקרה. לצערי, רבקה היא קורבן נוסף של המציאות הביטחונית הקשה שאנחנו מתמודדים איתה, גם עם תום האזעקות, וכולי תקווה שהיא תהיה גם הקורבן האחרון. תנחומיי מקרב לב למשפחה, שלא תדעו עוד צער".

מותה של ג'מיל מצטרף לארבעת האזרחים שאיבדו את חייהם בסבב הלחימה האחרון. מועד הלוויתה טרם פורסם.