Skip to content

טייל עם נכדתו ונרצח ב"שוגג" – כתב אישום כנגד החשוד ברצח

זהר תאוופיק טייל עם נכדתו כשמרואן ואכד ירה לעבר עובד מאפייה ותוך כך הרג את זהר. בחלוף תשעה שבועות הוגש כתב האישום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז חיפה ומשטרת ישראל הגישו היום (ראשון) כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד הנאשם עבד אלמג'יד מרואן ואכד (24) תושב נצרת, בגין רצח זהר תאוופיק בנצרת.
כמו כן מושם מראון בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק ושיבוש מהליכי משפט. הנרצח, תושב נצרת צעד יחד עם נכדתו סמוך למאפייה לעברה בוצע הירי. מיד לאחר הירי הוא הובהל לבית החולים שם נקבע מותו.

בתאריך 6/5/19 יום שני בסמוך לשעה 15:10 התקבל דיווח במוקד ה-100 של משטרת ישראל אודות ירי שבוצע מקטנוע חולף לעבר בית עסק ופציעה של שני גברים באורח אנוש ובינוניץ

לאחר 9 ימי חקירה שנוהלה על ידי מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון, נעצר הנאשם ונחקר בחשד לרצח ומעצרו הוארך מעת לעת.

זירת הרצח (צילום: משטרת ישראל)
זירת הרצח (צילום: משטרת ישראל)

מעובדות כתב האישום עולה כי בסמוך לתאריך 6/5/19 קשר הנאשם קשר עם אחר לירות בעובד המאפייה (מאפיית אבו נאג'י) ולצורך כך הצטיידו בקטנוע ובאקדח. באותו היום סמוך לשעה 14:30 הסיע הנאשם קטין אל אזור המאפייה על מנת שיתריע על הגעת העובד למקום.

מרואן הרכיב לקטנוע לוחיות רישוי מזויפות על מנת להקשות על הזיהוי ויצא מביתו רכוב על הקטנוע כשאחר נוהג בקטנוע והנאשם ישב מאחוריו.

בסמוך לשעה 15:10 טייל זהר תאוופיק כמנהגו מדי יום יד ביד עם נכדתו בת ה-4 בדרכו מהגן אל ביתו הסמוך למאפייה. באותה העת עובד המאפייה עמד על המדרכה בחזית המאפייה ושוחח עם לקוח שהגיע למקום. מרואן רכוב על הקטנוע חלף על פניו של זהר וכשהוא אוחז את האקדח בידו הימנית פתח בירי לכיוונו של עובד המאפייה אשר נפגע בירכיו משלושה כדורים והתמוטט על המדרכה.
מרואן לא הסתפק בכך והמשיך לירות לפחות עוד חמישה כדורים תוך נסיעת הקטנוע ותוך סיכון ממשי של אנשים נוספים שהיו במקום. אחד הכדורים פגע בליבו של המנוח זהר תאוופיק שהמשיך וצעד מספר צעדים, ואז התמוטט על נכדתו והשניים נפלו ארצה.
כדורים נוספים פגעו ברכבה של תושבת נצרת שבנה נכנס למאפייה לקנות פיתות וכדורים אחרים פגעו בסמוך לכניסה למאפייה.
הפצועים פונו מהמקום לבי"ח האנגלי בנצרת וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של זהר תאוופיק.
מיד לאחר האירוע מרואן והרוכב האחר נמלטו מהמקום, מראון הגיע לביתו ומייד החליף את בגדיו ונעליו על מנת להקשות על זיהויו בזירת הירי. הקטנוע עליו הוא רכב פורק לחלקים אותם העמיסו מרואן והאחר לרכב המשפחה,  נסעו אל שטח פתוח והציתו את החלקים על מנת להשמיד ראיות.

זירת הרצח (צילום משטרת ישראל)
זירת הרצח (צילום משטרת ישראל)

היום עם סיום חקירה מורכבת ומאומצת שהתנהלה ביחידה המרכזית במחוז צפון, פרקליטות מחוז צפון גיבשה תשתית ראייתית כנגד הנאשם והגישה כנגדו כתב אישום בגין רצח, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק ושיבוש מהלכי משפט.
עו"ד עלי סעדי, המייצג את הנאשם ברצח, אמר כי "היום מגישים כתב אישום ובקשה להארכת מעצר עד תום הליכים, ומייחסים לו עבירת רצח ועוד מספר עבירות נוספות. טרם קיבלנו את חומר הראיות, ואני כאן מציין ומדגיש שמאז ביצוע הרצח נעצרו ארבעה חשודים שמיוחסת להם אותה עבירה לפי הצהרת הטוען המשטרתי (ימ"ר)". לדבריו, "הנאשם נעצר ביום 15.5 ונחקר פעמים רבות, עד קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה, כאשר חלפו יותר מ-30 יום על מעצרו של הנאשם". הוא הוסיף כי בכוונתו להתייחס לעומק הטענות לאחר שיקבל את חומר הראיות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן