פנתה לקצין הכנסת (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90, חדשות)
פנתה לקצין הכנסת | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90, חדשות

ח"כ פנינה תמנו שטה מכחול לבן שלחה הבוקר (ראשון) מכתב לקצין הכנסת שבו היא טוענת כי המשטרה עוקבת אחריה בימים האחרונים. לדברי שטה, המעקב החל ככל הנראה בעקבות ההפגנות של בני העדה ולטענתה האיש שזיהתה עוקב אחריה אף הודה בפניה כי הוא אכן שוטר סמוי. המשטרה: "לא היו דברים מעולם".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי המכתב ששלחה תמנו שטה לקצין הכנסת, המעקב החל ביום רביעי שעבר, כאשר הבחינה כי אדם עוקב אחריה ואחרי אנשי הצוות שלה. "הוא משך את תשומת לבי, אך לא ייחסתי לזה חשיבות... בשלב מסוים יצאתי לשוחח בטלפון והוא יצא אחרי והאזין לשיחותיי, כשחזרתי הוא חזר", סיפרה הח"כית על שאירע.

היא טענה עוד כי כאשר היא וצוותה יצאו והתיישבו בקרבת מקום, "האדם עמד לא רחוק מאיתנו, הסתכל עלינו והאזין לנו... בשלב זה כבר לא היה לי ספק, החלטתי לשאול אותו בפני כל הנוכחים, מה הוא עושה פה, למה ולמה ועוקב אחרי. הוא חייך ואמר שסתם עומד שם, בשלב הזה שאלתי אותו האם אתה סמוי? האם אתה שוטר? והוא ענה כן".

המחאה נגד האלימות המשטרתית והגזענות (צילום: החדשות)
בגלל המחאות בשבוע שעבר | צילום: החדשות

"אין לי ספק שהאדם הזה עקב אחרי, אך אין לי מושג מטעם מי", ממשיכה תמנו שטה. "החשש שלי, בעקבות הזדהותו של אותו בן אדם שהוא אכן שוטר, היה שחלילה המשטרה שלחה לעקוב אחרי בשל האירועים הקשים שהיו ביום שלפני, הפגנות בני הקהילה שלי שיצאו מכלל שליטה".

במכתב מבקשת הח"כית לברר האם משטרת ישראל או גורמים אחרים קיבלו החלטה לעקוב אחריה, בשל המחאות וההפגנות. "אם כך הדבר, אני רואה זאת בחומרה וכניסיון להלך עלי אימים על מנת שלא אגיע להשתתף במחאת הקהילה האתיופית". עוד דורשת תמנו שטה לדעת מה הן הנסיבות שהובילו להחלטה לבצע נגדה מעקב: "מי נתן את הפקודה ובמה הועיל מעקב שכזה?".

מדוברות הכנסת נמסר כי "קצין הכנסת פנה טלפונית למשטרה על מנת זירוז הבדיקה בנושא שהעלתה חברת הכנסת. מהשיחה עימה לא ברור אם אכן מדובר בשוטר כיוון שהוא לא הציג בפניה תעודת שוטר. אך אכן נעשתה פניה מקצין הכנסת לבדיקה מהירה במשטרה בנושא".

מן המשטרה נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם ולא נשלח אף שוטר גלוי או סמוי לפעילות מעין זו או דומה לה. כל טענה אחרת פסולה וחוטאת לאמת".