הלוח - והמתלה (צילום: הליכוד בני ברק, חדשות)
הלוח - והמתלה | צילום: הליכוד בני ברק, חדשות

תושבי בני ברק נדהמו לגלות בבוקר חמישי האחרון כי לוח ההנצחה לחללי מערכות ישראל בבית הכנסת הגדול בעיר הפך מתלה למעילים ולמגבעות האברכים והמתפללים במקום. בית הכנסת הוקם אומנם על ידי הקהילה הדתית לאומית בשנות ה-60, אך הוא מושאל לאורך כל השבוע לכולל שבו לומדים מאות אברכים חרדים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

בית הכנסת מכונה "גיבורי ישראל", והוקם במיוחד עבור עילוי נשמתם של חללי צה"ל מהעיר במלחמת השחרור ובמבצע סיני. קיר ההנצחה במקום נושא את שמותיהם של אותם חללים, ובהם גם לוחמי הפלוגה הדתית שעשרות מהם נפלו במלחמת השחרור.

"מה שקרה זה שיש אלפי אנשים שמגיעים לבית הכנסת מדי יום", סיפר גבאי בית הכנסת אביעזר קולדצקי. "במהלך היום רבים מהם מחפשים מקום לתלות את מעיליהם, אחד התחיל לתלות שם ואז אחרים בעבקבותיו".

היום כבר הוצב במקום שלט המבקש מהעוברים ושבים שלא לתלות שם את מעיליהם, והותקנו מתלי מעילים נוספים לרווחת המתפללים. "זה נעשה בשוגג ואנחנו מצרים על כך", מסר גבאי בית הכנסת. "אם מישהו מהמשפחות השכולות נפגע, אנחנו מצטערים מאוד וחשוב לנו להבהיר שאנו מקפידים על ההנצחה והיא חשובה לנו. ראינו את האירוע הזה בחומרה וטיפלנו בו".

"בית הכנסת הגדול של בני ברק, הוא מהמוסדות החשובים והמרכזיים בעיר", מסר יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, "וככזה, מקימיו ומייסדי העיר ראו לנכון להציב בו את ההנצחה המרכזית לזכר החללים הקדושים שנפלו על קידוש ה'".

בית הכנסת (צילום: חדשות)
בית הכנסת | צילום: חדשות

"במקום שעיריית בני ברק תשקיע במקום ההנצחה ובדאגה לכך שזכרם יישמר לצד היכולת של הבאים להתפלל וללמוד במקום כראוי", הוסיף. "העירייה מזניחה לחלוטין את הנושא למרות פניות רבות של בני משפחה לתקן את המצב. אני מתכוון לעלות זאת בדחיפות במועצת העיר הקרובה בדרישה לתקן את ההזנחה הנוראית. לא נשכח שלולא אותם קדושים וטהורים, כולנו לא היינו פה".

"אנו מאמינים כי הספרא והסייפא, התורה והחרב, שזורים יחדיו ומפרים זה את זה", אמר רס"ן (מיל.) אודי טנא, יו"ר פורום משרתי המילואים בבני ברק המלווה ע"י תנועת "אם תרצו". "יחד עם זאת, מציאות בה קברניטי העיר מספסרים בדמם של חללי צה"ל היא בזויה ומעוררת תהיות רבות. חללי צה"ל בני העיר הם סמל ומופת לכל תושבי העיר באשר הם. נופלים אלה היו בני כל המגזרים, חרדים, דתיים ושאינם. אנו תקווה כי ביזוי זכר הנופלים יסתיים לאלתר. אנו נמשיך להיות חוד החנית בשמירה על חיילי צה"ל באשר הם, בבני ברק ומחוצה לה".