מחר: כתב אישום יוגש נגד חשוד מרכזי בהברחת הפועלים מגיאורגיה

המשטרה הודיעה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה, שבמסגרתה הוברחו אלפי עובדים דרך נתב"ג, יואשם בניהול רשת הברחות בשנים האחרונות - תוך תכנון והוצאה לפועל של עשרות מקרים מסוג זה

זמן צפייה: 02:46

מחדל הברחת הפועלים: משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) כי כתב אישום יוגש מחר נגד חשוד מרכזי בפרשה שבמסגרתה הוברחו דרך נתב"ג אלפי פועלים מגיאורגיה לישראל, בגין ניהול רשת הברחות בשנים האחרונות, תוך תכנון והוצאה לפועל של עשרות הברחות לארץ. דבר הפרשה נחשף לראשונה לפני כשלושה שבועות בחדשות 13, ובמהלכה שישה בני אדם נעצרו ושמונה נוספים עוכבו לחקירה.

ההברחה נעשתה תוך תכנון מדוקדק, ובשיטה יצאת דופן - בעזרתה הצליחו ככל הנראה להערים על הרשויות. על פי החשד, הפועלים הגיאורגים תודרכו עוד בטביליסי באמצעות סרטונים שהדגימו להם כיצד להסתנן למסוע הכבודה החריגה, וכשהגיעו לישראל עשו זאת, תוך שהם לובשים בגדים של עובדים במקום ולפעמים אף עונדים תגים, שקיבלו מבעוד מועד, כדי לא לעורר חשד.

לכתבות נוספות בנושא: 

פרסום ראשון: חשודים בהברחת מאות פועלים מגיאורגיה נעצרו

מעבר במסוע מזוודות ודירת מסתור: כך הוברחו אלפי פועלים לישראל

מסוע כבודה בנתב''ג (ארכיון)
מסוע כבודה בנתב''ג (ארכיון) | צילום: החדשות 13

ביציאה משדה התעופה, חיכתה לפועלים שהוברחו מונית שלקחה אותם מיד לדירת המסתור בלוד - ומשם נלקחו לעבודה. עבור כל עובד הוצא סכום של עד עשרת אלפים שקלים. אחד הדברים שמעידים על כך שהמעשים תוכננו עד לפרטים הקטנים, הם דברי בכיר ביטחוני שתיאר את הפרשה ואמר כי "זה כמו מנהרה שנחפרה תחת נתב"ג". כעת, החשש הוא שארגוני טרור ישתמשו בשיטות דומות.

רפ"ק ניר שוורץ מיחידת להב 433 אמר: "הם השתמשו בסיוע של עובדים בנתב"ג, עובדים של חברות פרטיות שנותנות שירותים לנמל התעופה. הכנופיות הגיאורגיות פעלו במשך שנתיים בתיאום מלא בין ישראל לטביליסי".

נתב''ג
נתב''ג | צילום: חדשות 13

עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את אחת החשודות, אמר לחדשות 13: "אני לא יודע איך היא בדיוק הבריחה  את הגיאורגים לישראל, אם באמצעות מזוודות סתרים או באמצעות גלימות רואה ואינו נראה. את כל הפרטים האלה לא אמרו ללקוחה שלי, כך שאני מניח שהמעצר הזה הוא מעצר לחץ". עו"ד ששי גז, שמייצג את אחד החשודים, אמר כי "מכל הסיפור הזה יישארו רק כותרות. מרשי לא ביצע שום עבירה פלילית, הדבר יוכח בהמשך".

כאמור, בחדשות 13 לראשונה כי שישה בני אדם נעצרו ושמונה נוספים עוכבו לחקירה בחשד כי קיימו רשת הברחת פועלים לא חוקיים מגיאורגיה לישראל. בין העצורים היו גם עובדי קבלן בנתב"ג, שעל פי החשד ניצלו את סמכויותיהם כדי להכניס את העובדים לישראל ללא בידוק. מעצרם של שבעה חשודים הוארך לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון.

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

על פי החשד, חברי הרשת, בהם עובדי חברות קבלן המספקות שירותים לנמל התעופה, פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה, כשהם מצליחים לרמות את מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב"ג והבריחו מאות עד אלפי אזרחים גיאורגיים לתחומי מדינת ישראל מבלי לעבור במערכת בקרת הדרכונים והמעברים, כנדרש על פי חוק.