נשלח לאשפוז

חולה נפש: האנטישמי שהצית - ונשרף • צפו

בית המשפט קבע כי פעיל הימין הקיצוני שתועד מצית בית כנסת - וניזוק מהלהבות שפרצו - היה בהתקף אי שפיות בזמן המעשה האנטישמי החמור • צפו בעונשו של הפושע (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
עונשו של המצית האנטישמי (צילום: מצלמות אבטחה)

טריסטן מורגן בן ה-52, פעיל ימין קיצוני מבריטניה, הודה בסוף השבוע האחרון בהצתת בית כנסת - לאחר שנחשף תיעוד מהמעשה, במהלכו הלהבות אף פגעו בו קשות - והוא אושפז במוסד לחולי נפש.

את ההחלטה על כך קיבל בית המשפט, לאחר שבמהלך החקירה התברר כי מורגן היה בהתקף אי שפיות בזמן המעשה האנטישמי החמור.

בתיעוד מההצתה, נראה מורגן כשהוא משליך חפץ על חלון בית הכנסת, מנפץ אותו, שופך חומר דליק לתוך המבנה ובהמשך מצית אותו. אלא שאז כאמור האש עברה אליו והדליקה את בגדיו, והוא נמלט מהמקום פצוע. כתוצאה מכך הוא אושפז בבית החולים עם פציעות וכוויות בראשו.

במשטרה המקומית מוכר מורגן כפעיל ימין קיצוני בוטה במיוחד, המזוהה עם אידיאולוגיית "עליונות הגזע הלבן". בעת שהורשע כעת, הגדיר אותו בית המשפט: "אובססיבי לחומרים אנטישמיים מתועבים" ו"בעל אמונה אנטישמית עמוקה המגלמת רצון עז לפגוע בקהילה היהודית".

"הוא משויך לקבוצות אלימות המטיפות לפגוע ביהודים. מורגן היה מזוהה והאמין בדעות של גרמניה הנאצית ותורת הגזע. הוא לא חשב לרגע על האנשים שהוא יכול היה לפגוע בהם בזמן שהצית את בית הכנסת", קבע השופט, שכאמור שלח אותו לבית חולים לתשושי נפש.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר