סערה בסאטמר

מונרו: המאבטח מנע כניסה לילדות שהוריהם לא שילמו

מנהל המוסד החליט לבטל את ההנחה למשפחות נזקקות, והציב מאבטח שבדק האם הילדות יכולות להיכנס. ההורים זעמו: "לנו - אין להם כסף. ל'פלג הירושלמי' - יש?" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
המאבטח בכניסה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

סערה בחסידות סאטמר לאחר שמנהל המוסד לבנות 'בית רחל ויואל משה' במונרו החליט לבטל את סל ההנחות הקבוע שהיה מיועד למשפחות נזקקות, לאחר שהמוסד נקלע לקשיים כספיים גדולים.

המנהל אף הגדיל לעשות ובמכתב ששלח להורי הילדות כתב להורים לשלוח את בתם עם אישור כניסה מתאים, אותו ינפיק המוסד רק לילדה שהוריה סידרו את נושא התשלום במלואו, וכי ילדה שתגיע ללא אישור, לא תוכל להיכנס לבניין בית הספר, ואף תישלח חזרה לביתה.

הילדות הקטנות הגיעו בשעת בוקר מוקדמת לבית הספר, ואת פניהם קיבלו אנשי אבטחה חמורי סבר, שביקשו לראות את אישור הכניסה מכל ילדה.

בהודעה שהוציאה הנהלת המוסדות כותבים המנהלים, כי היות ומנהל המוסד ביקש בשבועות האחרונים מההורים הנזקקים להגיע למוסד ולטפל בנושא התשלום, והם סירבו להגיע, לכן נאלצים לבצע את הצעד החריף.

חסידיו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר המתגוררים במונורו, הביעו זעם ואכזבה רבה על המהלך הכוחני, לדבריהם בחסידות מתפארים בשליחת כספים לטובת הפלג הירושלמי, וכן מימון של מיליוני שקלים בשנה במסגרת 'מעמד שקל הקודש', בו מעניקים בסאטמר כסף רב למוסדות בישראל אשר אינם מתוקצבים ע"י מדינת ישראל, בזמן שההנהלה מתנהגת בכוחניות ובחוסר רגישות כלפי משפחות מעוטות יכולת.

כמה ימים לאחר הסערה והזעם הודיעו בסאטמר כי הם מבטלים את הוראת המנהל, ויפעלו בדרכי נועם להסדיר את נושא תשלומי ההורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר