המו"מ פוצץ

רון קובי חשף: אלו הדרישות של חצר הרב קוק

ראש עיריית טבריה, רון קובי, חשף בשידור חי - מסמך טיוטה של הבנות בינו לבין סיעת כן בה יש נציגים מחצר המקובל רבי דב קוק, אך הצדדים חלוקי דעות בשאלה - בשל מי פוצץ המו"מ (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: פלאש 90)

ראש עיריית טבריה, רון קובי, חשף בשידור חי בפייסבוק - לקראת ישיבת התקציב האחרונה, מסמך טיוטה של הבנות בינו לבין חצר המקובל רבי דב קוק.

המסמך, שנכתב יממה אחרי הבחירות, היה חלק מהמשא ומתן שניהל חבר מועצת העיר, דודיק אזולאי - שברשימתו היו נציגים מחצר הרב קוק, עם ראש העיר הנבחר רון קובי. אנשי מפלגת 'כן' טוענים כי רון קובי הסכים ל-99% מהנושאים במסמך אולם מי שפיצץ את ההסכם בסופו של דבר היה המקובל הרב דב קוק, לאחר שרון קובי הודיע על חילולי שבת המוניים בטיילת הטבריינית.

את מסמך הדרישות כתב דודיק אזולאי, שהתמודד מטעם מפלגת 'כולנו', יחד עם חצר הרב קוק שלהם נציג ברשימתו - עו"ד מנשה בן אלישע.

בשידור חי אמש חשף רון קובי את המסמך ממנו עולה כי סיעת כן של דודיק אזולאי דרשו סגן ומ"מ בשכר, מחזיק תיק חינוך חרדי, תרבות תורנית, סטטוס קוו בנושא השבת ועוד. "מי ששולט על דודיק אזולאי זה הרב קוק, היום אנחנו נראה לכם מה ביקש בן הרב קוק, ומה ביקש אדון קוקוש שהיה נציג של דודיק אזולאי", אמר רון קובי, "אתם תגידו לי אם היינו צריכים למכור את העיר. כל הכנסת בוחשת בטבריה, אבל הכי חשוב זה אריה דרעי".

המסמך שנחשף (צילומסך מתוך השידור החי ש רון קובי בפייסבוק)

קובי פירט את הדרישות ואמר: "שימו לב טוב, יו"ר ועדת מכרזים, ועדת איכות הסביבה, תקן ברווחה נציג מגשר, תקן נוער נושר, ממונה על ארנונה, איכות חיים, רכש ומכרזים, רובעים ושכונות, נוער וצעירים, המחלקה לתרבות ואומנות, חבורה של אנשים שלא יודעים שובע. כואב להם שרון קובי ניצח. כואב להם שניתקנו אותם מהצינור של הכסף של עיריית טבריה, הם דרשו לסגור את הכנרת בשבת".

גורם בחצר הרב קוק אומר ל'כיכר השבת' כי "רון קובי מציג את הדברים כביכול אלו הדרישות של הרב קוק, מדובר במסמך שנכתב יום למחרת הבחירות, הדרישות הם של חבר המועצה דודיק אזולאי ושל חצר הרב יחד, דודיק אזולאי הוא מנדט בפני עצמו ודרש בצדק הרבה מאוד דרישות כדי להיכנס, יחד איתו נציג חצר הרב דרש את מה שנוגע לזכויות המגזר הדתי והחרדי בעיר, ואחרי יומיים כשהתבררו הכוונות של רון קובי בנושא חילול השבת, למרות שרון קובי רצה להמשיך לדון - הרב הורה לנתק איתו מגע ולא לנהל איתו מו"מ כלל. הרב פוצץ את המשא ומתן ולא רון קובי".

רון קובי אומר ל'כיכר השבת' בתגובה לדברי הגורם מחצרו של הרב קוק: "שקר וכזב! מעולם לא הסכמתי לדרישות האלה! כבר מזמן רמזתי על המכתב דרישות הדרקוני הזה. אותי אי אפשר לסחוט! אנחנו לא נמכור את טבריה".

בתוך כך, חבר מועצת העיר טבריה מטעם 'דגל התורה', דוד אוחנה, קיבל לדבריו הודעת מייל מראש העיר רון קובי - בעיצומה של השבת. בעקובת כך הוא שיגר מכתב זועם לקובי, בו כתב: "על פי חוק, העירייה אינה עובדת ביום שבת קודש, והשתמשות במשאבי העירייה ועיסוק בענייני העיר במהלך השבת מהווה הפרת החוק מעבר לפגיעה ברגשותיי כיהודי מאמין ושומר שבת".

"התנהלות זו המצטרפת לכלל התנהלותך במו"מ עם נציגי המועצה בלא להתחשב ברגשות הציבור אותם אני מייצג הינה בעוכרך", כתב אוחנה, "אני דורש התנצלות והתחייבות שלא תשנה התנהלות פוגענית זו שוב, תלמד לכבד את הזולת אפילו אם דעתם שונה משלך...".

ראש עיריית טבריה, רון קובי, מסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "ראש העיר טבריה עובד 20 שעות ביום, כולל בסופי השבוע ושולח מיילים כל הזמן! המייל הוא תיבה אוטומטית ומי שלא רוצה לא פותח! עד לאן תגיע הכפייה החרדית? על זה בדיוק אני מדבר. שבוע טוב ובשורות טובות לעם ישראל. טבריה עמוקה מכולם וממנה עתידים להיגאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר