עצבני. מסי (צילום: Alessandra Cabral/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
עצבני. מסי (צילום: Alessandra Cabral/Getty Images) | צילום: ספורט 5

משחקים על המקום השלישי נוטים להיות ברוב הטורנירים משהו שנע בין הנאה לטרחה עבור שתי המשתתפות. כך או כך, המטרה של כולם בדרך כלל היא להעביר את ההתמודדות בלי תקלות ובעיות. אלא שלא כך היה במשחק על המקום השלישי של קופה אמריקה 2019, בו ניצחה ארגנטינה בליל אמש (שבת) את צ'ילה, 1:2.

האלביסלסטה אולי קיוו להזדמנות לנקום בלה רוחה על ההפסדים בשני הגמרים האחרונים, ב-2015 ו-2016, אך לאחר שאלה הפסידו לברזיל בחצי הגמר ואלה הובסו מול פרו, שתי הנבחרות התייצבו על כר הדשא בסאו פאולו למשחק שהפך לרותח והסתיים עם שערוריית ענק.

סרחיו אגוארו (12) ופאולו דיבאלה (22) העלו את ארגנטינה ליתרון כפול במהרה ומאותו רגע, העצבים בעיקר שיחקו תפקיד עם לא פחות משמונה צהובים והשיא - הרחקה משותפת של ליאו מסי וגארי מדל בדקה ה-37, אחרי קרב דחיפות ביניהם.

עבור הפרעוש, זו הייתה הרחקה שנייה אי פעם בנבחרת. את הראשונה הוא ספג רגעים ספורים אל תוך הבכורה שלו, מול הונגריה לפני כמעט 15 שנים. יחד עם הכעס שלו על השיפוט בחצי הגמר מול ברזיל, שם ארגנטינה טענה כי הגיעו לה שני פנדלים שהשופט סירב לבדוק ב-VAR, מסי החליט שנמאס לו ומיד לאחר הניצחון, לא התייצב לקבלת מדליית הארד (יחד עם ניקולאס אוטמנדי) ובמקום זאת, העדיף לספק נאום לא שגרתי, ומאוד עצבני.

שחקני ארגנטינה עם המדליות, בלי מסי (getty, DOUGLAS MAGNO) (צילום: ספורט 5)
שחקני ארגנטינה עם המדליות, בלי מסי (getty, DOUGLAS MAGNO) | צילום: ספורט 5

"אני תמיד אומר את האמת, אני תמיד כן", פתח כוכב ברצלונה את דבריו. "זה מה ששומר אותי רגוע בכל מצב ואם למה שאגיד עכשיו יהיו השלכות בעתיד, זה לא ענייני. אני חושב שמה שקרה היום זה בגלל דברים שאמרתי קודם לכן. אפשר היה להסתפק בצהוב במקום בהרחקה כפולה והכל היה נגמר, אבל כנראה שדיברתי וזה השפיע", הוא הוסיף, כשהוא מתכוון לתלונות שלו לאחר חצי הגמר.

מסי לא עצר: "אנחנו לא צריכים לקחת חלק בשחיתות הזו, בחוסר הכבוד לכל הטורניר הזה. אנחנו ראויים ליותר מזה. השחיתות, השופטים וכל מה שקשור לזה לא מאפשרים לקהל ליהנות מהכדורגל ומההצגה. זה הורס את המשחק. אין ספק בכלל שהכל פה נבנה כדי שברזיל תזכה והלוואי שה-VAR והשופט לא ישפיעו על הגמר, כדי שפרו תוכל להתחרות כמו שצריך. מול ברזיל וכאן מול צ'ילה היינו במיטבנו ופשוט לא נתנו לנו להגיע לגמר. שהקונמבול יעשו מה שהם רוצים. שישעו אותי אם רוצים. אני עוזב רגוע, עם הראש מורם וגאה בנבחרת שלנו". המאמן של צ'ילה, ריינאלדו רואדה, הסכים עם מסי: "לא היה צריך להוציא אדום לשניהם".

בארגנטינה כמובן מיהרו להתייצב מאחורי המנהיג של הנבחרת וחבריו חשו כי אם מסי משתלח כך בשופטים ובהתאחדות המארגנת, גם הם יכולים. "ההרחקה הייתה מאוד משונה. כל הטורניר הזה היה מאוד מוזר", אמר קון אגוארו.

צ'ילה הצליחה לחזור למשחק בדקה ה-59 מפנדל מדויק של ארתורו וידאל, שנשרק רק לאחר התערבות של ה-VAR. בארגנטינה לא הבינו איך לפתע ה-VAR כן הופיע, לאחר שבחצי הגמר הוא לא הגיע לעזרתם. "קשה להבין את ה-VAR. הוא לא הוגן, אבל זה המצב וכבר אי אפשר לעשות כלום מול זה", אמר השוער פרנקו ארמאני. "רצינו לנצל את המשחק הזה כדי להוציא את העצבים, אחרי ההפסד מול ברזיל, שם שיחקנו היטב". נשיא ההתאחדות צ'יקי טאפיה בהיר: "נעשה הכל כדי להגן על הנבחרת שלנו".