"אני ושחר הכרנו לפני עשר שנים, בערב בהיר כזה בדיוק – אחרי שהיא כבר מתה", סיפא פרמדיק מד"א מועאוויה, "הרופא כבר הכריז שהיא בדום לב, ובמצב כזה באמת אמורים להכריז מוות, אבל משהו מלמעלה אמר לי – לא, אתה צריך להילחם עליה".

כך בדיוק עשה הפרמדיק מועאוויה ממד"א כשהגיע לזירת התאונה הקטלנית בצומת סירקין, אחרי שרופא כבר קבע את מותה שחר. אפילו תחנות הרדיו כבר דיווחו על ההרוגה בתאונה, אבל מועאוויה היה נחוש. הוא החליט לנסות להחיות אותה, ובמשך לא פחות מ-40 דקות התעקש על חייה מבלי להתייאש. לבסוף, כנגד כל הסיכויים, וכנגד כל היגיון בריא, הוא הצליח, ושחר נולדה למעשה מחדש.

 

בסוף השבוע האחרון, כששחר נישאה לבחיר ליבה ניר, הסיפור הזה הפך לעוד יותר מרגש. מועאוויה הפך לאורח הכבוד בחתונה של הזוג, והפתיע אותם כשדווקא הוא היה זה שהודה לשחר.

"בדרך כלל אלו שאנחנו מצילים אומרים לנו תודה", אמר מועאוויה בחופתה של שחר, שבה נישאה לבחיר ליבה ניר, "אני רוצה להגיד לך תודה. שאולים אותי תמיד – איך אתה מחזיק מעמד אחרי כל כך הרבה מוות בעבודה שלך? התשובה היא פה. שחר, אני מחזיק מעמד בגללך. אני הצלתי לך את הגוף, אבל את הצלת לי את הנפש. כל פעם שאני נזכר במקרים שנתקלתי בהם, אני נזכר בך ובחיוך שלך. אז תודה".

בראיון מיוחד בחדשות הבוקר הוא סיפר מה גרם לו להתעקש על חייה של שחר, ועל דפיקות הלב שלה בחתונה, שהחזירו אותו לאותם רגעים שבהם ליבה חזר לפעום להפתעתם של כולם באמבולנס לפני עשר שנים.