הנהגים שנסעו הבוקר (ראשון) במספר צירים מרכזיים ביהודה ושומרון, וביניהם בכביש 5 שבמרכז הארץ, הופתעו כשהבחינו במספר עמודי תאורה לאורך הכביש עם דגלי פלסטין מתנוססים עליהם. אלא שלאחר שתושבים רבים פנו למוקדי המשטרה, התברר שמי שעומד מאחורי המהלך היא לא אחרת מעמותת הימין "רגבים" שהשיקו קמפיין חדש: "מדינת טרור מעבר לפינה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

בהודעה שיצאה מטעם הארגון פורט כיצד התבצע המבצע הלילי שכלל צוות מיוחד ומשאית מיוחדת שאיפשרה לצוות לתלות במהירות את הדגלים. בהודעה של התנועה הסבירו כי המהלך נולד במטרה "להעיר את השטח - על מנת לזעזע ולהמחיש את העתיד להתרחש אם הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C תמשיך ללא הפרעה ותאפשר הקמת מדינה פלסטינית".

הדגלים שהתגלו הבוקר (צילום: חדשות)
הדגלים שהתגלו הבוקר | צילום: חדשות

מנכ"ל רגבים מאיר דויטש אמר לאחר החשיפה הבוקר: "אנו מבינים את המרמור והתחושות הקשות של התושבים שנחשפו למבצע אבל אנחנו גם מבינים שמדינת טרור מעבר לפינה. הציבור ביהודה ושומרון נרדם בשמירה. הדגלים שתלינו לא יקבעו את עתיד יהודה ושומרון אבל עשרות אלפי המבנים שניבנו בעשור האחרון ועשרות אלפי הדונמים עלהם השתלטו הרש"פ בסיוע מדינות אירופה יקבעו גם יקבעו את עתיד שטח C. הגיע הזמן שהממשלה תפעל לעצור את תכנית פיאד. לא בדיבורים אלא במעשים. זה אפשרי וזה צו השעה".

מבצע תליית הדגלים (צילום: תנועת רגבים, חדשות)
מבצע תליית הדגלים | צילום: תנועת רגבים, חדשות
מבצע תליית הדגלים (צילום: תנועת רגבים, חדשות)
מבצע תליית הדגלים | צילום: תנועת רגבים, חדשות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שייסד את תנועת רגבים, ככל הנראה לא עודכן הבוקר על פרטי המבצע הלילי, וגינה את תליית הדגלים: "מי שמאפשר לערבים ביהודה ושומרון כבר עשר שנים להשתולל ולהשתלט על שטחי סי בבניה ובפיתוח בלתי חוקיים בהיקפים מפחידים שלא יתפלא כשהתעוזה שלהם מרקיעה שחקים והם מרגישים שגם הכבישים כבר שלהם. במו"מ הקואליציוני האחרון נתניהו סירב לדרישתנו למנוע את המשך ההשתלטות הזו. הפעם לא נוותר".

גם חברת הכנסת לשעבר אורן חזן, לא עודכן על פרטי המבצע של עמותת "רגבים" והגיב לתליית הדגלים: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה על אובדן הריבונות והשליטה ביהודה ושומרון. כך נראה מהבוקר כביש 5 מצומת 'גיתי אבישר' לכיון מזרח. זכרו, מה שהתחיל באריאל יגמר בת"א. החוצפה של הרשות הפלסטינית המחבלת לתלות את דגלי האויב בלב ישראל שבקונצנזוס היא תולדה ישירה של הרפיסות וחוסר השליטה של הממשלה".