רה"מ: "מבין את מחאת ההורים - אבל לא יכול לקבל את האלימות"

נתניהו התייחס לסערה בעקבות חשיפת עדויות ההתעללות מהגן בראש העין, והצהיר: "לא נקבל את שריפת הבית, לא ניתן למדינה לשקוע באנרכיה. בספטמבר ייכנסו שני חוקים שמאפשרים בקרה על הפעוטונים"

זמן צפייה: 01:55

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) לסערה בעקבות חשיפת עדויות ההתעללות בגן בראש העין, והצהיר: "אני מבין את מחאת ההורים, אבל לא יכול לקבל את האלימות". בהתייחס לשריפה שפרצה אתמול בביתה של כרמל מעודה, המטפלת החשודה, אמר נתניהו: "אי אפשר לקבל את השריפה, ואי אפשר גם לקבל חסימת צירים. זה אנרכיה - ולא נקבל את זה".

לדברי ראש הממשלה, "הפיתרון הוא בפיקוח - וזה עומד להיכנס. יש שני חוקים שהולכים להיכנס לתוקף בספטמבר, שמאפשרים הצבת מצלמות ובקרה על הפעוטונים. זה ייתן לנו הרבה ביטחון".

כמו כן אמר נתניהו: "ראיתי את התמונות הקשות והמטלטלות וברור שדרושה מהפכה - היא בדרך. פיקוח בתחום הוא הכרחי. אבקש משרי הרווחה והחינוך לבדוק מה אנחנו יכולים לעשות כדי להבטיח שמקרים מזעזעים כאלה לא יישנו. דבר אחד אסור לעשות – אי אפשר לבוא ולהדליק את הבית של הגננת, זה בלתי נתפס. לא ניתן למדינה לשקוע באנרכיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נעצר חשוד בהצתת ביתה של "הגננת המתעללת" – נער לפני גיוס

אב שבתו נפגעה ע"י הגננת המתעללת: "לא הזלתי דמעה על השריפה"

אם הילד שספג התעללות בגן: "המטפלת קשרה אותו במשך 36 דקות"

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

הבוקר הוגש כתב אישום נגד מעודה בבית המשפט המחוזי בלוד. בבית המשפט התקבצו הורי הילדים בגן עם כמה מפגינים נוספים, שהגיעו להביע הזדהות עם ההורים. בצהריים יתקיים דיון בעניין החשוד בהצתת בית משפחת מעודה, בבית משפט השלום בפתח תקווה.

לאחר הגשת כתב האישום נגד מעודה, התייחס שר החינוך רפי פרץ למקרה ואמר כי "בעניין השריפה - אף אחד לא יכול לקחת את החוק לידיים שלו. החוק צריך להישאר בידיים של המדינה. ביחס למעודה, אחד הדגלים שאנחנו הנפנו זה עניין ההגנה - על כל הרצף, מגיל אפס ועד בתי הספר, אנחנו צריכים לדאוג שילד יהיה מוגן בכל מובן. זה מזעזע מה שקרה שם. המקרה ממחיש את הצורך בשינוי עומק שהממשלה צריכה לעשות. עליה לקחת אחריות על גילי לידה עד שלוש, בהסדרת התחום והעברתו תחת משרד החינוך. רק 23% מהמעונות נמצאים תחת פיקוח של המדינה, חייבים לעשות שינוי. אפעל לכך שהתחום יעבור לידי המשרד שלי".

אמש עצרה המשטרה נער בן 18 מקרני שומרון, המיועד לגיוס ביחידה קרבית, בחשד שהצית את ביתה של כרמל מעודה, "הגננת המתעללת", ברחוב סנהדרין בראש העין. החשוד תועד במצלמות כשהוא הגיע, לכאורה, עם רכב פרטי למקום. נבדק אם הוא נשלח על ידי אדם אחר, או אם הוא מקורב להורים של אחד הילדים שנפגעו. החשוד הובא לחקירה בתחנת המשטרה. במקביל, נערכה הפגנה של עשרות הורים מול נוה תרצה, שם עצורה מעודה.

"למרות כל הקושי והזעם המובן, המאבק שלנו הוא קודם כל מאבק חוקי שלא פונה לאלימות בשום צורה", אמרה אחת המפגינות. "נמצה את כל האפשרויות שלנו במסגרת החוק ונוביל לשינוי המתבקש. לא ניתן מקום להסתות ואיומים במאבק שלנו".

הורים מפגינים מול נוה תרצה

הערב יתקיימו הפגנות במספר  מוקדים ברחבי הארץ: בתל אביב מול קריית הממשלה, בחיפה מול גן האם, בירושלים מול בית ראש הממשלה, בבאר שבע מול בניין העירייה, בקריית גת בכיכר פריז ובמודיעין.

אחז אגם, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, מסר: "מזה תקופה ארוכה אנחנו מרגישים סחבת של הממשלה וכתיבת התקנות בחוק הפיקוח, ובינתיים מדי יום אנחנו נחשפים למקרים בהם יש התעללות של אנשי צוות בילדים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. כל יום שעובר שבו אנחנו לא מקדמים שמירה על הילדים, מוסיפה עוד קרבנות. הגיע הזמן לעשות מעשה".