הבוקר (א') יוגש כתב אישום נגד כרמל מעודה, הגננת המתעללת מראש העין, שביתה הוצת בסוף השבוע. צעיר בן 18 מקרני שומרון נעצר בחשד להצתה, אך הכחיש בחקירתו כל קשר למעשה. הורי הילדים שעברו התעללות מצד מעודה גינו את ההצתה והיום יפתחו בסדרת מחאות ברחבי הארץ, בדרישה שהמדינה תדאג לפיקוח על הגנים והפעוטונים.

יוסי חברה, שבתו עברה התעללות בגן של מעודה, שלל ב"חדשות הבוקר" את האפשרות שההורים מעורבים בהצתה: "זה לא קשור אלינו, אני משתדל לא להתעסק בזה. אין לי מושג מי עשה את זה. רואים את הזעם של האנשים, אבל אני לא מתעסק במחשבות של אנשים או במה שאנשים עושים. אף אחד מההורים של הגן לא קשור בדרך כזו או אחרת למקרה".

מה עובר על בתך בתקופה האחרונה?
"הילדה נמצאת עכשיו במקום בטוח, בבית מחבק ותומך, והיא מרגישה את זה. עולים לה עכשיו דברים. שלשום הילדה שלי תפסה את הדובי שלה, התחילה להטיח אותו במיטה והתיישבה עליו. היא אמרה, 'אבא, ככה מרדימים תינוק'. הסברתי לה שלא ככה מרדימים תינוק".

איך מסבירים דבר כזה לילדה בת שלוש?
"זה קשה מאוד. אנחנו מחכים לשלב הטיפולי כדי שנקבל את הכלים להתמודד עם הדברים האלה, שנדע מה אנחנו שואלים ואיך. אני לא רוצה לפגוע בה, היא מספיק נפגעה".

צפית בסרטונים הקשים שהמשטרה פרסמה, גם בתך מופיעה בהם. איך הרגשת?
"קשה מאוד. קשה לתפקד. לא ראיתי את כל הסרטונים כי אני לא מסוגל, זה מזעזע. אנחנו לא ישנים כבר שבועיים, זה מעלה לנו את החרדות. אתה רואה את הילדה שלך מוכה וחבולה, מצטנפת בפינה. אתה רואה בסרטון איך הילדה שלך חיה באלימות וחווה אלימות".

מדי בוקר הגעת לגן ופגשת את כרמל מעודה, לא היה אפשר לזהות שמשהו לא בסדר אצלה?
"אי אפשר. זה מה שהיא הייתה מקרינה לנו וזה מה שהיא הקרינה לילדים שלנו ולכל בן אדם שהגיע. אי אפשר לראות. הכרתי אותה במשך שנתיים, האישה הזאת עשתה לנו סיבוב על המוח שלנו ושל הילדים שלנו. לא ידענו שהמפלצת שמחייכת אלינו פוגעת בילדים שלנו".