איילת שקד, ארכיון (צילום: פלאש 90, יונתן זינדל, חדשות)
תרוץ מימין לליכוד?, איילת שקד | צילום: פלאש 90, יונתן זינדל, חדשות

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד התראיין הבוקר (ראשון) לתוכנית הרדיו "קלמן-ליברמן" ברשת ב' והבהיר כי איילת שקד לא תרוץ בבחירות הקרובות ברשימת הליכוד לכנסת. בריאיון בלעדי ל"חדשות 12" לפני שבוע שקד לא פסלה את אפשרות החבירה לליכוד ואמרה: "מדברת עם כולם, בקרוב נדע".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו   

ביטן התייחס בדבריו בריאיון לאפשרות שיתקיים איחוד בין המפלגות הרבות בגוש הימין והביע תקווה כי הצדדים יצליחו להגיע להסכמה. "המצב לא טוב בגוש מימין לליכוד, מאמין שהם יתעשתו ויתאחדו", אמר.

באשר לאפשרות שאיילת שקד תזכה למקום ברשימת הליכוד לכנסת, ענה ביטן תשובה חד משמעית: "ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך, היא תוכל לתרום במקומה מימין לליכוד. בבחירות האלה שקד לא תהיה בליכוד, זה חתום וסגור".

בתגובה לדבריו של ח"כ ביטן, הביע חבר הכנסת מיקי זוהר התנגדות להחלטה שלא לצרף את שקד לליכוד. "ההתנגדות לשריון של איילת שקד אצלנו מסכנת את המשך שלטון הימין והליכוד. אם שקד תחבור לליברמן זה עלול להכריע את הכף נגד נתניהו", כתב. "מוזר לי ש'התנגדות בכירים' מהווה את המחסום לשריון, במיוחד כשכל כך הרבה מונח כאן על הכף".

ביטן אמר בריאיון שהוא מקווה שהליכוד וגוש הימין יזכה ל-61 מנדטים בבחירות ויוכל להקים ממשלה ללא ליברמן: "כמה ליברמן יוציא - לא רלוונטי".

שקד לליכוד? "מדברים עם כולם"

בריאיון הבלעדי שהעניקה לחדשות, שקד התייחסה לניסיון להשתלב ברשימת הליכוד לקראת הבחירות הבאות, וסירבה להפנות אצבע מאשימה כלפי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שלפי הדיווחים מנעה את שריונה ברשימה. "לא היו פריימריז ולא היו בחירות לליכוד", אמרה. "מבחינת הקונסטלציה הפוליטית שבה ארוץ - נחכה עוד שבוע-שבועיים". שקד על מעורבות שרה נתניהו: "אני לא יודעת אם זה נכון".

נתניהו וביטן, ארכיון (צילום: מריים אלסטר פלאש 90, חדשות)
נתניהו וביטן, ארכיון | צילום: מריים אלסטר פלאש 90, חדשות

שקד הוסיפה והתייחסה לעתידה הפוליטי: "יש ראש ממשלה אחד ויו"ר אחד לתנועת הליכוד וקוראים לו בנימין נתניהו. צריך לדבר לקראת סגירת הרשימות ולראות כיצד המפה הפוליטית מסתדרת. אנחנו מדברים עם כל הגורמים הרלוונטיים".

"רעיית רה"מ לא מאשרת שריון לשקד"

גורמים במפלגת השלטון אומרים - שלא לייחוס - כי שורש ההתנגדות לשילובה של שקד בליכוד אינו מגיע מכיוון חברים ברשימה אלא אך ורק מרעיית ראש הממשלה, שמסרבת בתוקף לאשר את המהלך.

חוסמת את שקד מהליכוד?, הזוג נתניהו (צילום: רויטרס, חדשות)
חוסמת את שקד מהליכוד?, הזוג נתניהו | צילום: רויטרס, חדשות

בתקופה האחרונה נועדה שקד מספר פעמים עם בכירים בליכוד וגם עם האיש המקורב ביותר לראש הממשלה, נתן אשל - שמנהל כמעט את כל המגעים הפוליטיים בשליחותו של נתניהו. מכך אפשר ללמוד שנתניהו עצמו בוחר לשמר את האפשרות של צירוף שקד גם לרגע זה, אולם כרגע הוא מתקשה להעביר את המהלך.