טראמפ פוגש את המלכה אליזבת' (צילום: SKY NEWS, חדשות)
צילום: SKY NEWS, חדשות

שגריר בריטניה בארה"ב, קים דארוק, קבע כי כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ "תתרסק ותיגמר בבושת פנים" וכי הנשיא עצמו הוא אדם "כושל ולא מתפקד", כך עולה ממסמכים שהודלפו לעיתון "הגרדיאן" וחושפים תכתובות ודו"חות רבים ששלח השגריר לממשלה בלונדון. דוברת משרד החוץ הבריטי הגיבה לדברים הקשים: "אנחנו משלמים לדיפלומטים שלנו כדי שיאמרו את האמת".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

המסמכים שנחשפו מכסים תקופה של יותר משנתיים, ונמשכים עד ממש לאחרונה, כולל התקיפה באירן שטראמפ טען כי ביטל ברגע האחרון. "הטענה שלו לא סבירה", כתב דארוק, שמכהן בוושינגטון כשגריר משנת 2016. "יותר הגיוני שהוא מעולם לא תמך בתקיפה ולאחר שהבטיח לא להתחיל מלחמות חדשות, חשש מהביקורת לקראת הבחירות ב-2020".על המדיניות של טארמפ מול הגרעין האירני כתב השגריר כי הנשיא נוהג בצורה "מבולבלת וכאוטית".

"איננו מאמינים כי הממשל הנוכחי יהפוך ליותר נורמלי, פחות מפולג, פחות בלתי צפוי, פחות מגושם וכושל מבחינה דיפלומטית ופחות לא מתפקד באופן משמעותי", כתב דארוק לממונים עליו בלונדון. "המריבות הפנימיות החריפות בבית הלבן והכאוס המוחלט" עליהם דווח בתקשורת "נכונים ברובם", דיווח השגריר.

לאחר הביקור המתוקשר של טראמפ בממלכה בחודש שעבר, כתב השגריר כי הנשיא "המום ומורשם" מהנסיעה, אך הזהיר שבריטניה "כנראה לא תישאר 'טעם החודש' בוושינגטון לזמן רב", שכן "ארה"ב היא עדיין מדינת ה'אמריקה לפני הכל'" (סיסמת הבחירות של טראמפ).

באחד המזכרים הביע השגריר את דעתו האישית על נשיא ארה"ב: "אדם חסר ביטחון ולא כשיר". בתגובה לחשיפה נמסר ממשרד החוץ הבריטי כי "הציבור בבריטניה מצפה משגריריו לספק לממשלה הערכות כנות ולא מלוטשות על הממשלים במדינותיהם. אנו משלמים להם כדי שיאמרו אמת. דעות אלו לא מייצגות בהכרח את דעת השרים או הממשלה. לצוות שלנו בוושינגטון יש יחסים חמים עם הבית הלבן ואין לנו ספק כי קשרים אלו ישרדו את ההתנהגות השובבה הזו".