הוריו של סלמון טקה: "מזועזעים מההכפשות והשקרים על בננו"

הורי הצעיר ממוצא אתיופי, שנורה למוות על ידי שוטר לא בתפקיד, הוציאו הודעת הבהרה ובה טענו כי "סלמון לא היה תחת מעצר בית בעת שנורה - ההדלפות נועדו להסית את השיח הציבורי"

זמן צפייה: 01:26

הירי בסלמון טקה: הוריו של סלמון טקה, שנורה למוות בשבוע שעבר על ידי שוטר לא בתפקיד, הוציאו הודעה בה הם מביעים זעזוע וצער עמוק לדבריהם על "ההדלפות הכוללות הכפשות זדוניות ושקרים על סלמון".

"ההדלפות נועדו להסית את השיח הציבורי מהסוגיה המרכזית - צעיר ישראלי ממוצא אתיופי, בלתי חמוש, נורה למוות על ידי שוטר", טוענים ווביג'יג' ו-וורקה טקה, שיושבים בימים אלו שבעה על בנם. "לכל אדם, ללא הבדל גזע, מוצא, מין וצבע, זכות לחיים ולשלמות הגוף, וזכות להתהלך בחופשיות ובביטחון במרחב הציבורי".

עוד מבקשים הוריו להבהיר כי "בניגוד לשקרים המופצים, סלמון לא היה בעת שנורה תחת מעצר בית. כפי שמעידים כל מכריו, סלמון היה נער נורמטיבי, אהוב ואהוד, אשר סבל, כמו רבים מהנערים הישראלים ממוצא אתיופי, מהטרדות ומהתנכלות משטרתית ומשיטור יתר, תופעה שבה הודתה משטרת ישראל".

לכתבות נוספות בנושא >>

מח"ש שוקלת להאשים בעבירת משמעת את השוטר שירה למוות בטקה

פרקליט החשוד בירי בטקה: "אלמלא ירה – ייתכן שלא היה נותר חי"

ארדן הגיע לנחם את משפחת טקה: "מקווה שזה יהיה המקרה האחרון"

סולומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה
סולומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה | צילום: חדשות 13

"סלמון אהב את החיים ואת הזולת והיו לו תוכניות גדולות לעתיד, ובהן רצון לשרת את מדינת ישראל באחת היחידות המובחרות בצה"ל. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להפסיק את הפצת ההכפשות האלה, המוסיפות למשפחה צער על צער בעצם ימי אבלה", סיכמו הוריו.

כזכור, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיע ביום חמישי לנחם את משפחתו של סלמון טקה ואמר: "מה שקרה עם סלמון הוא עצוב וטרגי, ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון. בשם ממשלת ישראל ובשמי, אני רוצה להביע תנחומים על הכאב שלכם - מיליוני אזרחים במדינה כואבים אתכם. הכאב שלכם ושל סלמון זה הכאב של כולנו - משפחה אחת ועם אחד. כמו כן, ארדן הודה למשפחה על הקריאה למפגינים שלא לנהוג באלימות.

בנוסף, יו"ר העבודה עמיר פרץ הגיע למקום גם הוא ואמר: "כל הקריאות חסרות הסבלנות, ההאשמות והניסיונות לדה לגיטימציה למחאה הזאת - את מי זה מעניין? רוצים למנוע מבני העדה האתיופית את האפשרות להביע את מחאתם, אנחנו נהיה לצדכם בכל רגע". במהלך הדברים, אחד הנוכחים התעמת עם פרץ וטען כי "מדובר בספין פוליטי - האחריות מוטלת גם עליך, גם אתה ישבת בממשלה בזמן שדברים כאלה התרחשו". פרץ השיב כי הוא "מזדהה עם הכאב, אין לי שום בעיה עם האמירות האלה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בניחום אבלים, עם אביו של סלמון טקה
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בניחום אבלים, עם אביו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים צפויים לסיים את חקירת קצין המשטרה שירה למוות בסלמון טקה, כבר השבוע. העבירה עליה ימליצו ככל הנראה לא תהיה הריגה, אלא עבירה חמורה פחות - כך פורסם אתמול (שבת) בחדשות 13. ראשי המחאה מתכוונים לחדש את המחאה כבר היום.

עם תום החקירה, יעבירו החוקרים את המלצותיהם לפרקליטי מח"ש. ראשת מח"ש, קרן בר מנחם, ופרקליט המדינה, שי ניצן, הם שיחליטו באיזה סעיף יואשם השוטר. כמו כן, בידי חוקרי מח"ש יש הקלטה של השוטר היורה שהתקשר למשטרה, זה מקנה חשיבות בחקירה עצמה.