שתף קטע נבחר

ראפינו לקראת הולנד: "הפרס של פיפ"א עדיין לא הוגן"

יום לפני גמר מונדיאל הנשים, קפטנית ארה"ב לא רגועה: "ארבעה מיליון דולר זה לא מספיק, זה צריך להיות פי כמה". שבדיה שלישית אחרי 1:2 על אנגליה

מונדיאל הנשים יגיע מחר (ראשון, 18:00) אל רגע השיא שלו, עם משחק הגמר בין ארה"ב להולנד. שתי הנבחרות מגיעות עם שישה ניצחונות משישה משחקים בטורניר עד עכשיו, ושתיהן ספגו רק שלושה שערים.

 

האמריקניות מגיעות כפייבוריטיות ברורות. מאזן השערים שלהן עומד על 3:24 מדהים, אבל צריך לסייג ולומר ש-13 מן השערים - בדיוק מספר השערים שהן כבשו יותר מהולנד (3:11) - הגיעו מול תאילנד החלשה במשחק הפתיחה שלהן.

 

אלכס מורגן חוגגת (צילום: גטי אימג'ס)
אלכס מורגן חוגגת. האמריקניות מלאות בביטחון(צילום: גטי אימג'ס)

מייגן ראפינו (צילום: MCT)
מייגן ראפינו. לא רגועה(צילום: MCT)

במשחק הזה הן גם התחילו לספוג ביקורות מבחוץ, לאחר שחגגו בצורה מוגזמת לדעת של רבים את השערים האחרונים בהשפלה הזו. בהמשך הגיעה ההתבטאות של מייגן ראפינו בנוגע לכך שהיא לא מתכוונת להגיע לבית הלבן אם הנבחרת שלה תזכה שוב בגביע. לסיום, לפחות בינתיים, באה חגיגת ספל התה של אלכס מורגן בחצי הגמר, שהרגיזה את הבריטים. ברבע הגמר ארה"ב הדיחה את צרפת ובשמינית את ספרד - כל שלושת משחקי הנוקאאוט באותה תוצאה - 1:2.

 

ראפינו המשיכה היום להניח על סדר היום את נושא האפליה בנושא המענקים שמקבלים הגברים לאלו של הנשים ואמרה: "להעלות את הפרס לזוכה לארבעה מיליון דולר זה לא מספיק. צריך להכפיל את הסכום הזה השנה, ואת הסכום הכפול להפוך לפי ארבעה בטורניר הבא".

 

ההולנדיות חוגגות (צילום: getty inages)
ההולנדיות חוגגות. עשו את זה בשקט(צילום: getty inages)

 

הולנד עשתה את זה הרבה יותר בשקט, עם ניצחונות על יפן בשמינית (1:2), איטליה ברבע (0:2) ושבדיה בחצי הגמר (0:1), אבל בעיקר בלי שערוריות ורעשי רקע. אולי השקט הזה הוא מה שייתן להם את היתרון מול היריבה הסוערת, אם כי עד עכשיו נראה היה שהקבוצה של ג'יל אליס רק נהנית מההייפ סביבה, גם אם הוא שלילי, ואולי דווקא בגלל זה.

 

שבדיה זכתה במקום השלישי

שבדיה ניצחה את אנגליה 1:2 במשחק שהוכרע במחצית הראשונה. השבדיות עלו ל-0:1 כבר בדקה ה-11 אחרי הרחקה רעה של ההגנה האנגלית, ישר לרגלי קוסובארי אסלאני שבעטה בנגיעה מ-15 מטרים לקורה ופנימה.

 

 

שבדיה חוגגת (צילום: MCT)
שבדיה חוגגת(צילום: MCT)

 

בדקה ה-22 סופיה יקובסון עשתה את ה-0:2 עם שער נהדר. היא קיבלה כדור קרן קצר משמאל, נכנסה לתוך הרחבה וסובבה כדור יפהפה לקורה ופנימה. בדקה ה-31 אנגליה צימקה עם עוד שער יפה. פרנצ'סקה קירבי שברה את מלכודת הנבדל, נכנסה מימין לשמאל בהטעיה יפה ושלחה כדור מדויק לפינה, יופי של גול ו-2:1, אבל זה כל מה שהיה לאנגליות לתת עד לסיום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מייגן ראפינו
צילום: רויטרס
מומלצים