"חשתי כאילו יש לי משקולות על הראש": הצעיר שסובל ממחלת הענקות

שי לא ייחס חשיבות לעובדה שכפות ידיו ורגליו גדלו לפתע, עד שהופיעו הכאבים - והוא אובחן כחולה באקרומגליה: תופעה שגורמת להפרשה בלתי פוסקת של הורמוני גדילה. "לא חושב על הרע" • סטטוסקופ

זמן צפייה: 07:01

הגוף של שי אושר השתנה כל יום במעט - לא הוא ולא אף אחד אחר בסביבתו שמו לב לכך. הוא לא ייחס חשיבות לגדילת כפות הידיים שלו, כמו גם לעובדה שמידת הנעל שלו גדלה בשלושה מספרים. את השינויים הדרמטיים במבנה הפנים שלו – הוא כלל לא זיהה. "זו הייתה תקופה שסבלתי מכאבים, בייחוד בראש", סיפר שי. "עבדתי כמאבטח, ובאמצע המשמרת הייתי חש כאבי ראש נוראיים. התיישבתי בלובי על הכורסא, והרגשתי כאילו יש לי משקולות על הראש, כאילו אני צונח".

לד"ר מרב פרנקל וד"ר יובל סופרו מבית החולים סורוקה, היה ברור שמדובר באקרומגליה – תופעה רפואית שנגרמת מגידול בבלוטת ההיפופיזה שבמוח, שמתפתחת מקבוצה של תאים שמפרישים הורמון גדילה. כתוצאה מכך, ההורמון הזה מופרש ללא הפסקה, וכך מתקבלת התופעה שמכונה "ענקות", או בשפה המדעית "אקרומגליה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הקצין היורה למקורביו: "חושש שיהפכו אותי לקורבן של המחאה"

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן נחלשות, העבודה מתחזקת

חיסול סופי ומוחלט: פריצת דרך משמעותית לקראת תרופה לאיידס

שי אושר
שי אושר

שי עבר ניתוח בבית החולים "סורוקה", בו מנוסים מאוד בניתוחי בסיס גולגולת, שם נמצאת בלוטת ההיפופיזה. אחרי חיתוך הקרום שעוטף את המוח הגיע ד"ר סופרו ל"חלל האוכף הטורקי", כך מכונה החלל שבו יושבת הבלוטה. משם שאב את כל הגידול החוצה בלי לפגוע בבלוטה עצמה..

הדמיית גידול ההיפופיזה
הדמיית גידול ההיפופיזה

"שי יצטרך מעקב צמוד לאורך שנים", סיפר ד"ר סופרו, שכן נזק רב נגרם למערכת ההורמונלית שלו, ויש לוודא שהגידול לא יחזור, כפי שקורה ב-10 אחוז מהמקרים. בקרוב שי יחל גם בניתוחים הפלסטיים, שיחזירו, עד כמה שאפשר, את המצב לקדמותו. זה לא יהיה קל, אבל שי לא נותן לזה להפחיד את זה – "אתה פשוט לא חושב על הרע".

ד''ר יובל סופרו
ד''ר יובל סופרו