מצפון ועד דרום: אלה מוקדי המחאה והכבישים שצפויים להיחסם היום

מארגני מחאת קהילת יוצאי אתיופיה הודיעו על כוונתם להגיע החל משעות הצהריים לנקודות ברחבי הארץ ולחסום צירים מרכזיים • רה"מ יכנס את ועדת השרים • המשטרה: לא נאפשר חסימות ארוכות

זמן צפייה: 03:44

מחאת קהילת יוצאי אתיופיה בעקבות מותו של סלמון טקה צפויה להתחדש היום (רביעי) ברחבי הארץ החל משעות הצהריים, ועל פי מארגני המחאה ייחסמו צמתים מרכזיים במוקדים רבים. כמו כן, הפעילים הודיעו כי ביום ראשון הקרוב תתקיים הפגנת אוהלים בנמל התעופה בן גוריון החל מעשר בבוקר. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יכנס הערב את ועדת השרים לעניין קידום שילוב הקהילה האתיופית בחברה הישראלית.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "לא נסבול חסימות צירים"; ריבלין: "זו לא מלחמת אחים"

על יוצאי אתיופיה להתעורר מהחלום - ולשנות עולם המושגים • טור

בכיר במשטרה: "נתיר למפגינים למחות, אך לא נכיל חסימות ארוכות"

ההפגנות בצפון המדינה צפויות להתחדש בשעה 15:30 באזור יוקנעם, ובשעה 16:30 צפויה הפגנה בעפולה בכיכר העצמאות. במרכז הארץ צפויות הפגנות החל משעות אחר הצהריים. בשעה 17:00 צפויים להיחסם צומת עזריאלי בתל אביב וכביש החוף בין פולג לאיקאה. בפתח תקווה, באותה השעה, יתקבצו מפגינים מול בניין העירייה, משם יצעדו לארך כביש ז'בוטינסקי ויחסמו את צומת גהה. ב-17:30 פעילים יפגינו בראש העין מול תחנת המשטרה, ובראשון לציון בשעה 19:00 ייחסם כביש 431 בסמוך לגשר.

בירושלים יפגינו יוצאי אתיופיה בשעה 19:00 ויחסמו את צומת פת, ובבית שמש ייחסם לתנועה כביש 38 בשעה 16:00.

הפגנת יוצאי אתיופיה בת''א
הפגנת יוצאי אתיופיה בת''א | צילום: רויטרס

באזור הדרום צפויים מוקדי הפגנה רבים: בשעה 17:00 יתקבצו מפגינים בתחנה המרכזית בבאר שבע וצפויים להגיע לצומת הנגב ולחסום אותו. כמו כן, בשעה 18:00 צפויים להיחסם צומת קסטינה בקריית מלאכי, צומת הביג באשדוד, צומת פלוגות בקריית גת ואזור היכל הספורט העירוני באשקלון.

המשטרה, שעד שעות הלילה אתמול הכילה את האירועים עד שהפכו לאלימים, מסרה כי "חסימות צירי תנועה הינם מעשה אסור על פי חוק וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים. לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם, משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט".

סולומון טקה
מחאה בקריות עקב הירי בסולומון טקה

מוקדם יותר היום הסביר סגן ניצב אייל ראון, ראש מדור מבצעים במשטרה, כי "הכלנו בצורה מאוד מבינה את האירועים עד אתמול בלילה. עם זאת כשהאירועים גלשו למקומות שהמשטרה לא יכולה לאפשר - עצרנו אותם". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "עולם הבוקר". במקביל, בכיר במחוז המרכז של המשטרה אמר לחדשות 13 כי "ההנחיה לשוטרים היום היא לא לתת למפגינים לחסום צירים. גם במחיר של עימותים קשים עם המפגינים".

ראון התייחס גם להפגנות קהילת יוצאי אתיופיה הצפויות להימשך היום: "המשטרה נערכת בכוחות רבים מאוד בכל מחוזות המדינה על מנת לא לאפשר את המצב כפי שאירע אתמול. ניתן להם למחות אם ירצו בצורה נאותה ומסודרת, ללא פגיעה באזרחים או בשוטרים, אבל לא נכיל יותר פגיעה וחסימות ארוכות טווח. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

בתוך כך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הגיב לשיבושים ופקקי הענק שנוצרו עקב המחאות ואמר: "קיבלנו מאות פניות והשתדלנו לעזור לכולם. זה היה אירוע תחבורתי מורכב ולא צפוי בהיבטי התחבורה הציבורית. בימים הקרובים נתחקר את עצמנו ונפיק לקחים כדי להיערך לתת לכם שירות טוב יותר באירועים דומים בעתיד".