"הקשר לא נגמר, רק משתנה": הזוגות שמוכיחים - אפשר להתגרש אחרת

מחקרים מראים שמשבר גירושים הוא אחד האירועים הקשים בחיים. אולם למרות זאת, יש שמוצאים דרך לשמור על קשר בריא גם לאחר הפרידה הכואבת. "הילדים צריכים ודאות" • "לא סוף הסיפור", פרק 1

זמן צפייה: 09:43

את הסטטיסטיקה כל אחד יכול לדקלם: אחד מכל שלושה זוגות מתגרש כיום בישראל, ומספר הגירושים נמצא בעלייה מתמדת. מדובר במשבר רגשי ונפשי, פעמים רבות מלווה במאבקי כוח בין בני הזוג, כשבטווח הילדים. אולם, יש כאלה שמראים שאפשר לנהל מערכת יחסים שלווה ותקינה, גם אחרי הפרידה הכואבת.

איילת ורני גרושים כבר כמעט שש שנים, ועדיין ניתן למצוא אותם דנים על לו"ז הילדים במטבח, כאילו היו נשואים. "אפשר לעשות את זה אחרת", אמרה איילת. "בכל ויכוח שאלנו את עצמנו דבר ראשון – זה לטובת הילדים או לא? כל הזמן הזה הבנו שבעצם אנחנו נשארים משפחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חיפה: שוטר בלבוש אזרחי ירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי

ניסיון חיסול בנהר הירדן: רעולי פנים ירו לעבר מתרחצים • תיעוד

קובי יחמוק מהדחה? הארכה של שבועיים להעברת התקציב ברשויות

איילת ורני, גרושים כמעט שש שנים
איילת ורני, גרושים כמעט שש שנים

כמדריכת הורים, איילת מצאה עצמה מייעצת לגרושים ולגרושות סביבה, והתמקצעה בליווי משפחות בתקופת הגירושים. "הקשר לא מסתיים, הוא רק משתנה. בשלב המלחמות הזוג לא מבין שהוא הולך להישאר בקשר לכל החיים. תמיד חושבים 'נפטרתי ממנו'. אבל זה לא מה שקורה". איילת הוסיפה שהוודאות היא התרופה הטובה ביותר לילדים: "צריך לספר להם שבוע שבועיים לפניי, שלא יצטרכו לשאת את האי-וודאות. צריך להראות להראות להם איפה כל הורה יגור, באיזה ימים הם הולכים להיות ואיפה, שתהיה להם מסגרת".

דורון ונחי, היו נשואים במשך 30 שנה
דורון ונחי, היו נשואים במשך 30 שנה

מחקרים מראים שמשבר גירושים הוא אחד האירועים הקשים ביותר בחיים. "גירושים זה לא כיף חיים, אבל יש בזה מספיק כאב שלא צריך להוסיף עוד כאב באמוציות ובכעסים", אמרה נחי פיינגולד, שהייתה נשואה לדורון במשך 30 שנה. מזוג הפכו השניים לשכנים, היא בקומה הראשונה והוא בקומה השנייה". אחרי הגירושים קבענו שאנחנו נפגשים בכל שבוע ודנים על הבית, המגורים, על הילדים", סיפר דורון. "ביום שהודענו לילדים – לא הייתה הפתעה. כולם ידעו בדיוק מה הולך לקרות".