כתב חזבאללה תיעד: המאבק בין הדייגים הלבנוניים לספינות צה"ל

רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" שלחה את צוות הצילום לצד הלבנוני של ראש הנקרה. שם, לטענתם, ספינות חיל הים הישראלי מפרות את שלוות הדייגים המקומיים. "משגרים פצצות ויורים - לא נותנים לנו שקט"

זמן צפייה: 01:51

כשהוא חמוש בשתי מצלמות ובמפיקים של רשת הטלוויזיה “אל-מנאר” של חזבאללה, הגיע עלי שעייב, כתב הרשת, לא-נאקורה – הצד הלבנוני של ראש הנקרה, שם עלה על ספינה והחל לצלם את הדייגים הלבנוניים כאשר הם רואים את ספינות חיל הים של צה"ל.

"אנחנו נמצאים עכשיו במים של לבנון", אמר הכתב, "ורואים ששתי ספינות ישראליות נמצאות בכוננות ישר מאחורי מצופי הגבול". באזור הזה, לטענתו, ספינות צה"ל מגיעות למים הטריטוריאליים של לבנון, וחיילי צה"ל מזהירים באמצעות רמקולים את הדייגים הלבנוניים.

עוד בחדשות 13:

התקדמות לקראת מו"מ בין ישראל ללבנון: "סבב שיחות ראשון ביולי"

ריבלין לחזבאללה: "אל תכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית"

סירה
סירת דייגים לבנונית

"ברוב המקרים, ברגע שאנחנו יוצאים לדוג – הם משגרים פצצות ויורים", טען אחד הדייגים בריאיון לשעייב. "הם לא נותנים לנו שקט, למרות שאנחנו לא חוצים את הגבול. אנחנו נמצאים בצד שלנו".

הצילום הוצג כהישג בלעדי של "אל-מנאר", אך ברור לכול ששלטונות לבנון הסכימו או שתקו על הצילום. זו אינה הפעם הראשונה שבה הרשת מקבלת בלעדיות לאירועים בלבנון, וההערכה היא שכתבי חזבאללה ימשיכו לפעול בחופשיות באזור.

Dsfkwh
ספינה אמריקנית בגבול הימי בין לבנון וישראל

לפני כשבועיים, גורם ישראלי בכיר המעורה בפרטים מסר לחדשות 13 כי הושגה התקדמות משמעותית בנוגע לפתיחת המו"מ הישיר בין ישראל ללבנון, סביב המחלוקת בעניין סימון הגבול הימי בין המדינות. לדבריו, אם לא יהיה עיכובים נוספים סבב מו"מ ראשון יתקיים במהלך חודש יולי.

הפקיד הבכיר ציין כי במהלך שיחותיו של סאטרפילד בלבנון ובישראל השבוע נפתרו חלק גדול מהסוגיות שעיכבו את תחילת השיחות בין הצדדים. אחת המחלוקות שנפתרו נגעה ללוח הזמנים של המו"מ. לבנון דרשה שהשיחות לא יוגבלו בזמן וישראל רצתה מסגרת של חצי שנה. בפגישה שקיימו אתמול שטייניץ וסאטרפילד סוכם שהמו"מ לא יוגבל בזמן באופן קשיח אולם בהודעה שיפרסמו האמריקנים על תחילת השיחות ייאמר כי קיימת שאיפה להגיע להסכם תוך חצי שנה.