מתקן גרעיני באירן. העשרה מוגברת (צילום: AP, חדשות)
אילוסטרציה | צילום: AP, חדשות

"ההתקדמות לא מספיקה לשינוי המסלול" – כך מבהירים היום (שישי) בטהרן. לדברי סגן שר החוץ האירני, השיחות שנועדו להצלת הסכם הגרעין אכן הובילו להתקדמות מסוימת, אך לא מספיקה. "הן לא עמדו בציפיות שלנו", הסביר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

לדברי עבאס אראגצ'י, ההבנות שהושגו בשיחות ככל הנראה לא יספיקו כדי לשכנע את המשטר לשנות תא ההחלטה לעבור על כל אחת ממהגבלות הכלולות בהסכם. "אני אחזור ואדווח בטהרן, וההחלטות הסופיות יתקבלו שם", הדגיש סגן השר.

מתקן להעשרת אורניום באירן, ארכיון (צילום: רויטרס, חדשות)
עדיין בדרך לחזור להעשרה | צילום: רויטרס, חדשות

מוקדם יותר השבוע שיגראמר שגריר אירן באו"ם, מאג'ד רוואנצ'י, איומיםמעל במת מועצת הביטחון. רוואנצ'י השתלח בצעדים ובכוונות של הממשל האמריקני ואמר שאי אפשר לסמוך ולקחת ברצינות את ההצעות של ארצות הברית.

לטענתו, אין טעם לפתוח בשיחות על הסכם הגרעין כל עוד ארצות הברית ממשיכה להפעיל את ה"סנקציות הלא חוקיות" נגד אירן. השגריר הוסיף שהמדינה קרובה מאוד לבטל את המחויבויות שעליה חתמה במסגרת הסכם הגרעין ואמר: "אירן לבדה לא יכולה, לא מוכנה ולא תיקח על עצמה את כל העול כדי לשמר את ההסכם מ 2015".

רוחאני. ההחלטה בידיו (צילום: רויטרס, חדשות)
רוחאני. ההחלטה בידיו | צילום: רויטרס, חדשות

רוואנצ'י הוסיף כי העסקה עצמה "במצב קריטי" ואמר לקהילה הבינלאומית שאם לא ינקטו צעדים לשמר אותה: "כלל הקהילה הבינלאומית צריכה לקחת על עצמה אחריות מלאה על כל ההשלכות האפשריות לביטולה".