מהפך במרצ: ניצן הורוביץ נבחר לראשות המפלגה

חבר הכנסת לשעבר זכה ב-54% מהקולות וניצח את יושבת הראש המכהנת תמר זנדברג בבחירות בוועידת המפלגה • הורוביץ הוא ראש המפלגה המכהן הראשון מהקהילה הגאה • אמר לאחר ניצחונו: "אנו המפלגה של ישראל החופשית והדמוקרטית ונניף את הדגלים האלה בלי למצמץ"

ניצן הורוביץ. יצביע למנהיג חדש למפלגה, צילום: יוסי זליגר

מהפך בבחירות לראשות מפלגת מרצ: חבר הכנסת לשעבר ואיש התקשורת ניצן הורוביץ הביס את יושבת הראש המכהנת, תמר זנדברג, עם חמישים וארבעה אחוזים מקולות המצביעים.

הבחירות נערכו בוועידת המפלגה, המונה אלף חברים מרחבי הארץ ולא בפריימריז הכוללים את כל חברי מפלגת השמאל. מרצ הצטמקה בבחירות האחרונות מחמישה לארבעה מנדטים. 

עוד בנושא:

מרצ: פריג' ורז יתמכו בזנדברג

במרצ הולכים על הראש

גבאי: "העבודה תתאחד עם מרצ או כחול לבן"

ניצן הורוביץ יתמודד על ראשות מרצ

עם היבחרו, עשה הורוביץ היסטוריה כשהפך ליושב ראש המפלגה הראשון מהקהילה הגאה בישראל. הורוביץ, איש תקשורת המתחה בארצות הברית, התמודד בעבר על ראשות העיר תל אביב והפסיד לרון חולדאי.

עם היוודע נצחונו, אמר הורוביץ: "השמאל של ישראל ניצח והמפלגה השורשית שלנו מפלגת האנשים החופשיים מרימה את כראש והולכת לניצחון בספטמבר. אני רוצה להודות ליו"ר היוצאת. 

הורוביץ החמיא ליריבתו ואמר כי: "תמר הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה וניהלה קמפיין ראוי עד לשניה האחרונה. למרצ יש דרך ברורה, ישרה, של הומניזם, אהבת אדם אמונה בשיוויון ובחופש. מרצ תילחם על החופש של כולנו. החופש מניצול ועוני. החופש מכיבוש. אנו המפלגה של ישראל החופשית והדמוקרטית ונניף את הדגלים האלה בלי למצמץ".

זנדברג הגיבה על הפסדה בטוויטר: "תודה ענקית וכבוד לכל התומכות והתומכים שלי. ברכות והצלחה לניצן הורוביץ. מרצ היא השמאל של ישראל ואני כאן כדי להילחם על העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להוביל ולפרוץ דרך, בדרך יש הפסדים ונצחונות וזה אחד הלילות האלה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר