כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הכפייה החילונית • בלעדי

לקראת תביעת הענק: התחקירנית החרדית מתנצלת

ארגוני נשים ממשיכים לנסות ולפגוע בתחנת הרדיו 'קול ברמה'; היום תידון עתירה קנטרנית בתביעת ענק נגדה בטענה שהיא מדירה נשים - עובדה שאינה נכונה • אחת הנשים שהובילו את העתירה בתחילה, חזרה בה, מתנערת מהארגון ומהתביעה שלו במכתב ששיגרה אליו • בלעדי ב'בחדרי'

לקראת תביעת הענק: התחקירנית החרדית מתנצלת
אולפני רדיו 'קול ברמה' פלוס צילום: באדיבות המצלם

היום (חמישי) יתקיים בבית המשפט העליון דיון בערעור בתביעה של ארגון 'קולך' נגד הרדיו החרדי 'קול ברמה' - בו דורש הארגון לקנוס את תחנת הרדיו בסכום של לא פחות מ-17 מיליון שקל בטענות שונות ומשונות ל"הדרת נשים" כביכול.

מדובר בערעור שבא בהמשך להחלטת בית המשפט לקנוס את הרדיו על סך 1.3 מיליון שקל, כאמור בטענה ש'קול ברמה' הדיר כביכול בעברו - נשים.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי דידי שור - תחקירנית חרדית שעמדה במרכז התביעה נגד הרדיו - ביקשה השבוע סליחה והתנצלה בפניו של מנכ"ל 'קול ברמה' אריאל דרעי. לדבריה, לאחר מעשה הבינה שמדובר בעתירה קנטרנית שמטרתה כלכלית ולא דאגה לנשים החרדיות.

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים', שור כתבה לעו"ד אסף פינק המייצג את ארגון 'קולך' העומד מאחורי התביעה הקנטרנית, כי "לאחר מעשה נודע לי כי התביעה נסובה רובה ככולה סביב עניינים כספיים ואחרים ובפסק הדין נקנסה התחנה בקנס כספי גבוה שבוודאי לא יועיל דבר לרעיונות ולאידיאלים בהם אני מאמינה", לדבריה, "משכך חשתי צער כי זאת הדרך שבה נקטתם בנושא רגיש וחשוב כזה".

בראשית מכתבה כותבת שור: "לפני שנתיים עמדתי לרשות העמותה והעדתי בבית המשפט המחוזי בירושלים כנפגעת השתקת הנשים. ברצוני לפרוש כאן את עמדתי המלאה לגבי נושא זה, כיוון שאני סבורה שעמדתי אז התפרשה שלא כעומק דעתי ובוודאי שלא יכלה לבוא לידי ביטוי באופן מלא ומיטבי במעמד ההוא של מתן העדות".מכתבה של שור.

לדבריה, "אקדים ואומר כי גם בעת ההיא לא הייתי שלימה עם עצמי לגבי הטקטיקה של כפיה דרך בית המשפט בנושאים חברתיים ודתיים אשר הדרך הנכונה להם היא בדרך של הידברות, הסברה, הפנמה ובעיקר סבלנות להבשלה נאותה של התהליך".

"יחד עם זאת היה חשוב לי לבוא ולהשמיע את קולי כנגד עצם הרעיון של אי השמעת נשים כתפיסת עולם מפלה מדירה ופוגעת ובוודאי שאינני מוכנה שישתמשו בהדרת נשים ככלי שיווק ומיתוג לעסקים חדשים כחרדיים יותר. אינני חוזרת בי מעמדתי זו. אולם: כיום, שנתיים אחרי בפרספקטיבה עמוקה ורחבה יותר אני רואה ומבינה כי צעדיה אז של קול ברמה לא נעשו בכוונת מכוון לפגוע במעמדן של הנשים או להחליש אותו והעובדה שתחנת הרדיו מוסיפה לשלב נשים עוד ועוד, כשדרניות וכמרואיינות ולא רק כמאזינות שיכולות לעלות לשידור הרבה מעבר למה שלכאורה נדרש ממנה מוכיחה זאת באופן הברור ביותר", כתבה שור את נימוקיה במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים'.

שור מתייחסת במכתבה לרדיו 'קול ברמה': "בתקופה האחרונה בדקתי באופן אישי האם קיימת הדרה או פגיעה בנשים בקול ברמה ולשמחתי גיליתי שלא רק שאין פגיעה כזאת, קול ברמה מקדם בתוכניותיו ובפעילותיו לא מעט נושאים שחשובים לנו כנשים חרדיות. כיוון שכך הוא המצב אני בוודאי מתנגדת לערעור שאמור להתקיים בשבוע הבא בו אתם דורשים להשית קנס גבוה אף יותר על התחנה".

עוד כתבה שור במכתבה: "אני סבורה שעונש כה גדול על מעשים שנעשו בעבר עלול להשתיק את התחנה כליל ואז לא תהיה במה כלל, לא לנשים חרדיות ולא לגברים חרדים, ובפרט לספרדים שאין להם במה אחרת".

"אני כמאזינה קבועה לשידורי התחנה ומכירה בחשיבותה מתנגדת לקו תוקפני זה העלול להביא לסגירתה או לפגיעה אנושה בה ואשמח אם תיקח בחשבון שאחת הנפגעות בתיק וככזאת שאף העידה בתיק לא רוצה שהתחנה תעמוד במצב זה", הוסיפה.

לסיום, כתבה: "לדעתי השתת קנס גדול עד כדי סגירה או פגיעה, הינה פגיעה בי ובנשים אחרות, לא פחות מההשתקה ההיא שהייתה בשנות הרדיו הראשונות. אם התובענה היא ייצוגית, היא צריכה לייצג גם את הצורך שלנו כציבור בתחנת רדיו זו, ולא רק את שילוב הנשים בה, שהוא אפשרי רק אם התחנה קיימת".

דידי שור רדיו קול ברמה עתירה קולך ארגוני נשים הדרת נשים אריאל דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד