שתף קטע נבחר

האטה חדה באינפלציה בארה"ב

מדד המחירים לצרכן ירד בנובמבר ב-1.7% לעומת חודש קודם - ירידה חדה מזו שנרשמה באוקטובר, שהיתה הירידה החודשית החדה ביותר מאז החלו הרישומים ב-1947. מדד הליבה נותר ללא שינוי

מדד המחירים לצרכן צנח ב-1.7% בנובמבר לעומת אוקטובר, לאחר שירד ב-1% באוקטובר לעומת ספטמבר. אלו הן שתי הירידות החדות ביותר שנרשמו במדד מאז החלו הרישומים ב-1947. על כך דיווח היום (ג') משרד העבודה האמריקני.

 

מהדיווח עולה כי מדד הליבה (ללא מזון ואנרגיה) נותר ללא שינוי בנובמבר, לאחר ירידה של 0.1% באוקטובר.

 

הירידה במדד היתה חדה משמעותית מתחזיות האנליסטים, שצפו כי המדד ירד ב-1.2%. בחישוב שנתי עלה המדד ב-1.1%, בהמשך לעלייה של 3.7% באוקטובר - העלייה הקטנה ביותר מאז אמצע 2002.

 

מחירי האנרגיה צנחו ב-17% בחודש שעבר, בהמשך לירידה של 8.6% באוקטובר. זו היתה הצניחה החודשית החדה ביותר במחירי האנרגיה מאז החלו הרישומים ב-1957.

 

מחירי המזון עלו בנובמבר ב-0.2%, בהמשך לעלייה של 0.3% באוקטובר. זו העלייה הקטנה ביותר במחירי המזון מאז מרץ. מחירי הרכבים החדשים ירדו ב-0.6% בנובמבר, ומחיר ההלבשה עלה ב-0.3. מחיר כרטיסי הטיסה ירד ב-4% בנובמבר לעומת אוקטובר.

 

בדו"ח נפרד פורסם היום כי בוני הבתים בארה"ב החלו בבנייה של המספר הנמוך ביותר של בתים חדשים מאז תחילת הרישומים ב-1959. משרד המסחר האמריקני מסר כי מספר התחלות הבנייה צנחו ב-18.9% בנובמבר לקצב שנתי של 625 אלף יחידות.

 

העדויות האחרונות להיחלשות הכלכלית התקבלו שעות ספורות לפני פרסום החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, שצפוי לקצץ את הריבית בארה"ב לשפל של כל הזמנים. הריבית עומדת כיום על 1%, ואנליסטים סוברים שהפד יקצץ אותה ב-0.5% או אף יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים