שתף קטע נבחר

מס הבונוסים יכניס לבריטניה 1.5 מיליארד ליש"ט

הממשלה הבריטית החילה לקראת סוף 2009 מס בשיעור של 50% על כל בונוס מעל 25 אלף ליש"ט. עיקר ההכנסה ממס זה מיוחסת לבנק ברקליס, שהגדיל את נתח השכר של עובדיו ל־4.5 מיליארד ליש"ט

האוצר הבריטי יכניס לקופתו 1.5 מיליארד ליש"ט השנה הודות למס הבונוסים שהחיל על בנקאי המדינה, סכום הגבוה בשיעור של כמעט פי שלושה מ־550 מיליון הליש"ט שהוא צפה שיכניס המס לקופתו עבור 2009 - כך מדווח "טלגרף" הבריטי. 

 

 

העלייה המשמעותית מיוחסת לצעד שנקט בנק ברקליס, אשר הגדיל את נתח חבילות השכר של עובדיו ל-4.5 מיליארד ליש"ט עבור 2009, עובדה המתורגמת ל-200 מיליון ליש"ט במס בונוסים שישלם הבנק לממשלה.  

 

יוזכר כי הממשלה הבריטית החילה לקראת סוף 2009 מס בשיעור של 50% על כל בונוס מעל 25 אלף ליש"ט, כך שהצעד שנקט ברקליס משתקף ישירות במס שמשלם הבנק לממשלה. עם זאת, שלושה מבכירי הבנק הודיעו כי הם ממירים את הבונוסים שלהם תמורת פריסה ארוכת טווח של אופציות. 

 

לפי הדיווח, ברקליס יפרסם השבוע את תוצאותיו לשנת 2009 ויודיע על רווח נקי לפני מס בגובה 10.4 מיליארד ליש"ט - יותר מכל בנק אירופי אחר. מס החברות שחל על רווח זה עומד על 1.5 מיליארד ליש"ט, והוא משקף רווח נקי שרשם הבנק בכל אחת מחטיבותיו. לרווח הנקי הנאה של הבנק תרמו גם 6.2 מיליארדי הליש"ט שהוא גייס לאחר שמכר את חטיבת ההשקעות הגלובלית שלו בשנה שעברה לקרן בלאקרוק.

 

הרווח שרשם הבנק בשנה החולפת יאפשר לו לשים בצד הון של 8 מיליארד ליש"ט לצרכים עתידיים. להערכת אנליסטים, בשנה הבאה צפוי הבנק לחלק חבילות שכר בשווי 6.8 מיליארד ליש"ט, בעת שהרווח הנקי שלו יטפס ל־4 מיליארד ליש"ט. 

 

אף שבנק ברקליס דחה פעם אחר פעם את ניסיונות הממשל הבריטי לרכוש חלקים ממנו בעת המשבר הכלכלי של 2008, הוא עדיין עורר את זעמם של משלמי המסים בבריטניה, לאחר שהודיע כי יחלק בונוסים בשווי 2 מיליארד ליש"ט לבנקאיו עבור 2009. 

 

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר שלשום: "הציבור כועס מאוד על המגזר הבנקאי בבריטניה". לדבריו, "זה אך הוגן שהבנקים שנהנו מתמיכת כספי ציבור משלמי המסים יחזירו כעת משהו לחברה. מס הבונוסים החדש שנכנס לתוקפו בשנה שעברה הוא דרכה של הממשלה הבריטית לוודא שהבנקים יחזירו את הכספים שהם קיבלו, עד הפני האחרון".

פורסם לראשונה 14/02/2010 22:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים