שתף קטע נבחר

לואיס אנריקה עזב את נבחרת ספרד

המאמן התפטר בשל סיבות אישיות, בגינן גם לא עמד על הקווים בשלושת המשחקים האחרונים. עוזרו רוברט מורנו יחליפו בתפקיד. מההתאחדות הספרדית נמסר: "סומכים עליו שיוביל אותנו ליורו 2020"

ההתאחדות הספרדית הודיעה היום (רביעי) על סיום תפקידו של לואיס אנריקה כמאמן נבחרת ספרד. יו"ר ההתאחדות לואיס רובאלס ערך מסיבת עיתונאים ובה הכריז כי רוברט מורנו, עוזרו של אנריקה, ידריך את הלה-רוחה במקומו. לואיס אנריקה נעדר משלושת המשחקים האחרונים בנבחרת בשל סיבות אישיות, וככל הנראה זאת הסיבה שהוא לא ממשיך בלה רוחה.

 

בסך הכל הדריך אנריקה את הנבחרת בשבעה משחקים בלבד וסיים עם מאזן של חמישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. מי שיחליף אותו כאמור הוא עוזרו רוברט מורנו, שעמד במקומו על הקווים וניצח בכל שלושת המשחקים מהם נעדר. מורנו עבד עם אנריקה ברומא ובברצלונה, ושחקני הנבחרת לחצו למנות אותו.

 

לואיס אנריקה נבחרת ספרד (צילום: EPA)
לואיס אנריקה. יסיים את תפקידו(צילום: EPA)

 

"אני רוצה להודות ללואיס אנריקה על התנהגותו האצילית", אמר רובאלס במסיבת העיתונאים, "אין לי תלונות אליו, הוא היה הוגן איתנו מההתחלה וזאת הייתה ההחלטה שלו לעזוב. אנחנו רוצים להמשיך בדרך שהתחלנו איתו ובשל כך החלטנו למנות את מורנו. אין לי ספק שהוא יוביל אותנו ליורו, אנחנו סומכים עליו. אנחנו עצובים מאוד בגלל העזיבה של לואיס, אבל צריך להמשיך הלאה. לא חשבנו על מועמד אחר".

 

אנריקה החליף בתפקיד את פרננדו היירו, שאימן את ספרד במונדיאל 2018 במקום ז'ולן לופטגי שפוטר מספר ימים לפני הטורניר מכיוון שחתם בריאל מדריד מבלי לעדכן את ראשי ההתאחדות קודם לכן. ספרד מוליכה את בית 4 של מוקדמות יורו 2020 עם מאזן מושלם של 12 נקודות מארבעה משחקים.

 

רוברט מורנו (צילום: AFP)
רוברט מורנו. המאמן החדש(צילום: AFP)

 

רוברט מורנו, שחתום על חוזה עד אחרי יורו 2020, אמר: "רציתי לאמן את הנבחרת, אבל לא בנסיבות הללו. נמשיך בדרך שפיתחתי יחד עם אנריקה, הדלת לנבחרת פתוחה לכל שחקן מבחינתי. אני לא חושב שאני חסר ניסיון, הייתי צמוד ללואיס אנריקה תשע שנים ואני מרגיש מוכן לתפקיד הזה".


פורסם לראשונה 19/06/2019 16:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים