עיצוב הבית
עיצוב הבית

בחודש אחד הדירה השכורה בת"א עברה שדרוג מרענן

דירת השלושה חדרים הייתה במצב טוב, אבל לקראת לידת בתם הבכורה בני הזוג רצו להוסיף לה צבע וליצור תחושה ביתית וחמה. זו התוצאה

מערכת living | living | פורסם 16/06/19 19:10 
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 7
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 7|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 21
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 21|צילום: Itamar Cohen photography

בני הזוג, האישה עובדת במגזר הציבורי בתחום האסטרטגיה והגבר עובד בסטארט אפ, מתגוררים בדירת  שלושה חדרים שכורה במרכז תל אביב. הדירה, ששטחה 70 מ"ר, נמצאת בבניין באוהאוס משנות ה-30. מצבה טוב והיא מתאפיינת ברצפות צבעוניות ותקרות גבוהות, אך היא הייתה ריקה וחסרה בצבע. לקראת לידתה של בתם הבכורה פנו בני הזוג למעצבת הפנים ירדן כנען."הם רצו שינוי - למלא את הקירות, להכניס צבע, ליצור מקומות אחסון, לארגן את הדירה כך שתתאים לצרכים המשתנים שלהם,  ובעיקר להפוך אותה לבית ולמקום שנעים להיות בו ולבלות בו זמן עם התינוקת הקטנה. היה חשוב להם לשלב צמחייה בכל החדרים, והם תמיד רצינו פינת אוכל אבל לא הצליחו ליצור לה מקום", מספרת כנען. "מכיוון שהם לא יודעים כמה זמן יישארו בדירה, היה חשוב שאת רוב הדברים יוכלו לקחת איתם".

האתגר בשיפוץ הזה היה שמדובר בדירה זמנית, וכמו הרבה משפחות צעירות בעיר התקציב היה מצומצם. לכן הכל נעשה ביצירתיות ותושייה, הרבה עבודת DIY, הכנסנו בעיקר צבע, טקסטיל ומעט אבזור חדש.

התהליך, שכלל סידור נקודות חשמל, תיקוני צבע וסדקים, צביעה, הדבקת טפטים, החלפת מנורות, חידוש רהיטים והחלפתם וסטיילינג לבית, נמשך כחודש. "מכיוון שהיינו מוגבלים בזמן ובתקציב החלטנו להתמקד בעיצוב הבית על ידי צבע וטקסטיל בעיקר, כדי ליצור תחושה ביתית חמה ונעימה, ולשמור על הקסם של הדירה בלי לשנות את התכנון המקורי שלה", מספרת המעצבת. "היה צריך ליצור שילוב מאוזן בין האהבות השונות של בני הזוג: הגבר אוהב לוק וינטג׳ קלאסי וחם, והאישה אוהבת סגנון מודרני עם קווים נקיים, צורות גיאומטריות והרבה צהוב".

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 22
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 22|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען, סלון לפני השיפוץ
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען, סלון לפני השיפוץ|צילום: ירדן כנען

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 33
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 33|צילום: Itamar Cohen photography

>> לכל הכתבות בערוץ living  

הכניסה: בכניסה לבית יש מסדרון מחופה מרצפות מקוריות בגוני בז׳. משמאל לדלת תלוי מתקן ברזל צהוב עם ווים ומדף עץ. הקיר מימין מחופה בטפט עם פסים גליים בצבעים חמים ועליו תלויות תמונות שבני הזוג אספו במהלך השנים. במרכז המסדרון יש מנורת וינטג׳ בצבע ברונזה התלויה בשרשרת טבעות ברזל מושחרת.

חדר הילדים: החדר מעוצב בגוני כחול בהיר, אפור ומעט צהוב עם צמחים ורהיטי קש. על אחד הקירות הודבקו ידנית מדבקות משולשים בצבע תכלת. המדפים הלבנים שתלויים על הקיר היו בחדר עוד לפני השיפוץ ובדרו עליהם אביזרים שונים, בהם סוס נדנדה שנצבע בשחור. את מיטת התינוק בני הזוג קיבלו מחברים, ושידת ההחתלה והשזלונג נקנו באיקאה. מעל המיטה תלוי מובייל שבני הזוג רכשו בחו"ל, ועל הקיר תלויה תמונת וינטג׳ של ספינה מקש רקום ובד שנרכשה בשוק הפשפשים ומוסגרה מחדש. ליד המדפים תלויות גלויות של ציורי ילדים שבני הזוג רכשו בשוק פשפשים בחו"ל ומוסגרו במסגרות זהב. ממול תלויות גלויות מאותה סדרה במסגרות שחורות ולידן מנורת לילה מעוצבת בצורת אייל של Popup Lighting Designs.

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 38
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 38|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 32
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 32|צילום: Itamar Cohen photography

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 23
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 23|צילום: Itamar Cohen photography

המטבח וחדר הרחצה: ארונות המטבח נצבעו מחדש בצבע ירקרק-אפור בהיר בעלות של 280 שקלים עבור הצבע, הבסיס והציוד והידיות הוחלפו בידיות ברזל בצבע זהב וינטג׳ בעלות של 360 שקלים. גם בחדר הרחצה הארונות נצבעו והידיות הוחלפו. 

הסלון והמרפסת: מזנון הטלוויזיה הגדול, שתפס את מרבית החלל, הועבר למרפסת, והפך לספסל עם מקום לאחסון. בסלון חציו התחתון של הקיר המרכזי נצבע בכחול ולמטה הודבק פאנל שנצבע בתכלת.

שולחן האוכל - שולחן עץ עגול, כבד עם שלושה כיסאות תואמים – נמכר. במקומו נרכשו שולחן אוכל מודרני עם ארבעה כיסאות צהובים עם רגלי עץ וברזל שחור. על הקיר תלויים שלושה הדפסים מקואופרטיב של אמנים צעירים בבודפשט, ובהמשך ארגז עץ שהפך למדף ובו הודבק טפט פרחים ירוק.

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען, מטבח לפני השיפוץ
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען, מטבח לפני השיפוץ|צילום: ירדן כנען

דירה בתל אביב, ג, עיצוב ירדן כנען - 1
דירה בתל אביב, ג, עיצוב ירדן כנען - 1|צילום: Itamar Cohen photography

במקום המזנון הוצבו מתחת לטלוויזיה שתי שידות עץ בסגנון וינטג׳ ועליהם סודרו סוקולנטים בקערות זהב ויאטנמיות ופריטים נוספים. לשולחן הקפה נוספה סלסילת ברזל לבנה לאחסון שמיכות הטלוויזיה ואביזרים שונים. לספה נוספו כריות נוי צבעוניות וארגז עץ מאיקאה, שהיה בדירה, הפך לשולחן צד. מעליו תלויות תמונות שונות, בהן איור דיגיטלי של סתיו עסיס שנרכש בפסטיבל "לה קולטור", ואיורים של אמנים צעירים מיריד בשוק היווני ביפו. מעל הספה תלויים גם מדפי במבוק מדורגים ועליהם עציצים. את הספרייה הלא סימטרית שעיצבה האישה מילאנו בספרים בקבוקי יין שבני הזוג אספו ופריטים נוספים. מנורת התקרה מבמבוק נקנתה באיקאה.

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען, חדר שינה לפני השיפוץ
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען, חדר שינה לפני השיפוץ|צילום: ירדן כנען
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 10
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 10|צילום: Itamar Cohen photography

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 12
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 12|צילום: Itamar Cohen photography

חדר השינה: החדר היה חשוך ומלא ברהיטים שחסמו אותו. דלת שהובילה למרפסת הייתה פתוחה כל הזמן כי עבר בה חוט חשמל למייבש במרפסת. במהלך השיפוץ נוספה נקודת חשמל חדשה במרפסת כך שאפשר היה לסגור את הדלת ולהציב לפניה את ארון הבגדים. "מעבר לנוחות ולמראה של החלל רציתי להכניס את ערכי הפנג שוואי שאני מאוד מאמינה בהם: לאפשר זוגיות שווה, תנועה וחופש, ליצור תחושת שלווה ורוגע בחדר הכי חשוב בתחילת וסוף היום", מסבירה כנען.

המיטה הוצבה באמצע החדר מתחת לחלון המקורי של הדירה. הקיר מסביב לחלון חופה בטפט עם דוגמת מעויינים בצבעי אפור-שמנת. השידות לצדי המיטה והספסל למרגלותיה עברו במשפחה מזה שנים, והם שופצו ונצבעו מחדש בגון בננה מעושן. מעל השידות נתלו מנורות קיר שחורות-אפורות מאיקאה. ידיות ארון הבגדים הוחלפו לידיות ברזל וינטג׳ בצבע זהב מלוכלך. ליד הקיר עומדת שידה בצבע חרדל בהיר ומעליה מראה עגולה מאיקאה וסל כביסה מקש. בהמשך תלויה ארונית ישנה שנקנתה בשוק הפשפשים בגרושים, שויפה ונצבעה מחדש. בתוכה הודבק טפט פרחים ירוק, והיא משמשת כמדף ספריפ עם בקבוקים ישנים חומים ומטחנת בשר שנקנו בשוק הפשפשים. עוד יש בחדר סולם במבוק לתליית בגדים ושולחן ויטרז׳ בעבודת יד שהיה בדירה. על הקיר תלויים שעון קיר מעץ, מחבט קש וינטג׳ משוק הפשפשים, ציור סוס של יהונתן כהן לויטס, גלויות וצילומים שמוסגרו ומראה מלבנית ישנה שנצבעה מחדש בגוון אפור בהיר.

עלות הצבע בחדר השינה:128 שקלים + חומרים. טפט קיר 940 שקלים + עבודה, החלפנו ידיות לארון הבגדים והוספנו מעט אבזור ודקורציהסך עלות שיפוץ חדר השינה הסתיים ב-3908 שקלים.

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 13
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 13|צילום: Itamar Cohen photography

דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 9
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 9|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 17
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 17|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 6
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 6|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, ג, עיצוב ירדן כנען - 3
דירה בתל אביב, ג, עיצוב ירדן כנען - 3|צילום: Itamar Cohen photography
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 39
דירה בתל אביב, עיצוב ירדן כנען - 39|צילום: Itamar Cohen photography
_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ

_OBJ

עיצוב: ירדן כנען - dede mind

טפטים: צביקה טפטים, בוגרשוב, תל אביב

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

שיפוץ וצבע: מידן גיל

רשימת מכולת

שולחן אוכל וסט כיסאות חרדל – 1,706 שקל, אורבן דיזיין, תל אביב

מזנון טלוויזיה (שתי שידות) – 750 שקל, שוק הפשפשים, יפו

מנורה במסדרון – 531 שקל, חדרים, תל אביב

מראה עגולה בחדר השינה – 395 שקל, איקאה

מתלה בגדים סולם במבוק – 165 שקל, חותם, תל אביב 

תגובות סגור
...טוען
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן