מיסטיקנית שחזתה עתיד שחור ללקוחה וגרמה לה להעביר לה מאות אלפי שקלים תחזיר לה כחצי מיליון שקלים. כך קבע בית משפט השלום בתל אביב.

הלקוחה והמיסטיקנית נפגשו לפני כ-12 שנה כאשר היא הייתה זקוקה לעצות בעקבות משבר קשה לאחר גירושים כואבים. לדבריה, המיסטיקנית השתמשה בספר הזוהר כדי לחזות את גורלה ואת עתידה. לטענתה, לאורך כל השנים המיסטיקנית ניצלה את מצוקתה האישית כדי לגרום לה להעביר לחשבון הבנק שלה למעלה מחצי מיליון שקל במזומן כהלוואה לצרכיה האישיים.

"הייתי בתהליך של חזרה בתשובה", מסבירה הלקוחה. "זה השפיע עלי מאוד. פעם בכמה חודשים היא הזמינה אותי אליה וחזתה כל מיני אסונות שיהיו לי ולמשפחתי וסיפרה כל מיני עלילות על מה שיקרה לי כדי להוציא ממני כסף. היא כישפה אותי".

לאחר שהבינה מה קורה, הגישה הלקוחה תביעה אזרחית נגד המיסטיקנית בדרישה להחזיר לה את כספה. בין היתר, טענה הלקוחה בכתב התביעה שבגלל עצות גרועות של המיסטיקינית, היא מכרה נכסים במחירי הפסד.

המיסטיקנית טענה להגנתה שהכספים שקיבלה ניתנו כמתנה, ולא כהלוואה. היא ציינה שמצבה הכלכלי של הלקוחה הדרדר בגלל שהיא נהגה בפזרנות וכי היא הגיעה אליה כשהייתה במצוקה כלכלית.

השופטת כוכבה לוי ציינה בפסק הדין, כי לא הייתה למטופלת שום כוונה להעביר למיסטיקנית את הכספים כמתנה ולא הוצגו בפניה שום ראיות להוכיח זאת. לדבריה, מערכת היחסים בין השתיים הייתה של מטפלת למטופלת ולא במערכת יחסים של חברות קרובות.

השופטת פסקה, כי המיסטיקנית תחזיר לתובעת כחצי מיליון שקל כולל הוצאות משפט בסכום של 32 אלף שקל.