שתף קטע נבחר

אולימפיאדת החורף? ערוץ 1 יצא לשנת החורף

למרות ההבטחות וההתחייבויות, הטלוויזיה הישראלית לא שידרה את טקס פתיחת המשחקים מוונקובר וביטלה גם את התקציר היומי. רשות השידור: "אנו פועלים תחת צעדי חירום"

אין תמורה לאגרה. צופים רבים המתינו אתמול (ש') לשידור טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף מוונקובר, אך כשהגיעו לערוץ 1 - נדהמו למצוא שם את 'פסטיבל מספרי סיפורים'. זאת, למרות שבלוח שידורי הטלוויזיה הישראלית הובטח כי האירוע יועבר בזמן אמת, במסגרת 50 השעות שהערוץ מחויב לשדר מקנדה.

 

רשות השידור, שקיבלה מארגון השידור האירופי (EBU) את הזכויות על המשחקים, ביטלה גם את תוכנית הסיכום היומית שתוכננה להערב ב-18:00. האולימפיאדה מועברת בתשלום בערוצי צ'רלטון (ספורט 1 ו-2), אך שידורים אלו אינם נכללים בשעות שערוץ 1 מחויב לשדר.


טקס הפתיחה. לא נראה לכם מוכר? כנראה שיש סיבה (צילום: AP)

 

תגובת רשות השידור: "אנו פועלים לאחרונה תחת צעדי חירום, עליהם החליטו ההנהלה והמוסדות. בין היתר, החליטה הנהלת הרשות שלא להפעיל את בניין הטלוויזיה בשעות הלילה ומשום כך לא התאפשרו הקלטות שהיו מיועדות למלא את תוכן התקציר היומי".

 

בנוסף, נמסר כי "רשות השידור אמורה היתה להסתייע בהקלטות של צ'רלטון, אולם ועד ההנדסה לא איפשר את שידור טקס הפתיחה וכן את התקציר היומי. נכון לעכשיו, ההחלטות בתוקפן ועל כן גם היום לא ישודר התקציר. הרשות אכן מחויבת על פי ההסכם לשדר 50 שעות. בימים הקרובים תפנה הנהלתה לאיגוד האירופי במטרה לדון בהתפתחויות האחרונות".

 

טקס הפתיחה המרשים, שבו צפו קרוב לשלושה מיליארד צופים ברחבי העולם, שבר את כל שיאי הרייטינג הטלוויזיונים בקנדה עם 13.3 מיליון צופים במהלך שלוש שעות קיומו. רשת NBC, ששידרה את הטקס בארצות הברית, דיווחה כי יותר מ-32 מיליון צפו בו. מדובר בעלייה של 48 אחוזים לעומת טקס הפתיחה בטורינו 2006.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים