טראמפ מברך על היישוב שנקרא על שמו "כבוד גדול" - סרוגים

טראמפ מברך על היישוב שנקרא על שמו "כבוד גדול"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב להקמת היישוב על שמו ברמת הגולן, "רמת טראמפ" ואמר כי מודה לראש הממשלה ומדינת ישראל וכי זהו כבוד גדול עבורו. השגריר פדימן: מתנת יום הולדת לנשיא טראמפ

טראמפ מברך על היישוב שנקרא על שמו "כבוד גדול"
  צילום: David Cohen/Flash90

נשיא ארה"ב התייחס הערב (ראשון) להקמת היישוב "רמת טראמפ" שברמת הגולן על שמו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "תודה ראש הממשלה נתניהו ומדינת ישראל על הכבוד הגדול"

טראמפ התייחס לדבריו של שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, שהיה נוכח בטקס השקת היישוב היום ואמר כי "יום נפלא בגולן. מתנת יום הולדת לנשיא ארה"ב".

מוקדם יותר היום הממשלה התכנסה לישיבה מיוחדת ביישוב קלע ברמת הגולן, במסגרתה אישרה את הקמת היישוב החדש "רמת טראמפ"- הנקרא על שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כאות הוקרה לכך שהכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן.

איננו זרים בגולן, אנחנו נמצאים שם בזכות

נתניהו נשא דברים במהלך טקס השקת היישוב החדש: "הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו וממדינתנו. הגולן הוא ישראלי, איננו זרים בגולן, אנחנו נמצאים שם בזכות שורשי אבותינו".

בשלב הזה משמעות ההחלטה היא בעיקר סמלית, זאת בשל העובדה שעדיין לא נקבע תקציב או מיקום סופי ליישוב. כמו כן, מכיוון שמדובר בממשלת מעבר, האישור לא מהווה החלטה מחייבת. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב לפעול לאישור סופי של היישוב לאחר הקמת הממשלה החדשה אחרי הבחירות.

בהצעת ההחלטה שהפיצה מזכירות הממשלה לשרים נכתב כי "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארה"ב ה-45 הנשיא דונלד טראמפ למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן שאותה הוביל הנשיא דונלד טראמפ, הוחלט ליזום הקמתו של יישוב קהילתי חדש ברמת הגולן בשם 'רמת טראמפ'".

עוד נאמר כי "משרד הבינוי והשיכון יקדם עבודת מטה מקצועית אשר תוגש ליו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתוך 90 יום, לצורך גיבוש המלצתה של המועצה הארצית בדבר הקמת יישוב חדש". בנוסף מוצע בהחלטה להטיל על משרד האוצר להכין התייחסות בהיבט הכלכלי-תקציבי הכרוך בנושא.

כזכור, בפסח האחרון נתניהו הודיע על כוונתו לקרוא ליישוב חדש בגולן על שמו של טראמפ, כהוקרה על כך שהכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. "לפני כמה שבועות הבאתי הכרה רשמית של הנשיא טראמפ המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן לנצח" אמר במהלך טיול עם משפחתו באזור. "יש צורך לבטא את ההערכה שלנו בקריאת שמו של יישוב או קריה על שמו של דונלד טראמפ ברמת הגולן, אני אביא את זה לממשלה בקרוב".

לפני כחודש נתניהו הודיע כי נמצא מקום בגולן להקמת היישוב. "אני הבטחתי שאנחנו נקים יישוב על שמ

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו