גורם משפטי בכיר מתח הערב (ראשון) ביקורת חריפה על דברי ראש הממשלה בסרטון שפורסם הערב והתייחס לפסק הדין שניתן בעניין שרה נתניהו. ראש הממשלה כינה את התיק "מסע ציד" וטען כי החקירה החלה רק בשל זהות רעייתו, אך הגורם תקף: "שרה נתניהו היא לא דרייפוס. היא הודתה במעשה פלילי כי גם היא יודעת מצויין שזה לא מקרה של 'לא יהיה כלום, כי אין כלום'".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"למרות שהיום עמדה גב' נתניהו בבית המשפט, הודתה בביצוע עבירה פלילית שבמסגרתה קיבלה בתחבולה מהמדינה סכום של 175,000 שקלים והורשעה בדין, מיד לאחר מכן ראש הממשלה למעשה מתכחש לעובדות אלה וטוען כאילו נוהל נגדה 'מסע ציד הזוי'", אמר הערב הגורם. לדבריו, "ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי".

"ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת 'חמגשיות' כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות", הוסיף. "כל בר דעת מבין שבסכום של 175,000 שקלים לא מזמינים 'חמגשיות'". הגורם המשפטי הבכיר תקף: "ראש הממשלה אמנם אמר מן השפה ולחוץ שיש לו הערכה רבה לבית המשפט, אך בדבריו הוא למעשה מתעלם לגמרי מפסק הדין המרשיע".

את דבריו סיים הגורם בביקורת חריפה על התנהלות נתניהו בפרשה: "העובדה שראש הממשלה התעלם מכל אלה היא גם מסר לא ראוי לציבור והיא אף מבזה את מערכת המשפט. ניתן היה לצפות להתנהגות שונה מכל אדם ביחס למערכת המשפט, ודאי מראש הממשלה, שרק לפני ימים ספורים דיבר על הצורך לציית לכל פסק דין של בית המשפט".

בסרטון שפרסם הערב אמר ראש הממשלה: "שרה עברה ארבע שנים של גיהינום - אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה". בסרטון שהפיץ בחשבונותיו ברשתות החברתיות טען: "היום הסתיים מסע ציד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל - שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים. יש לי הערכה רבה לבית המשפט. השופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים, אמר בצדק ש'העולם הפלילי זר לשרה' ונקבע שלא הייתה שום מרמה מצידה".

"השופט אמר שצריך לשים הכל בפרופורציה", המשיך ראש הממשלה. "הטבחים הוזמנו לבשל למען האורחים של ראש הממשלה ורעייתו והוא אמר בדברי הסיכום שלו שאין ספק שמדובר באירועים רשמיים. יותר מכך, הוא הסכים שיש בעיות משפטיות בתיק, לשון המעטה".

בהמשך דבריו הדגיש נתניהו כי רעייתו חפה מפשע, אולם הסכימה להגיע להסדר כדי לסיים את ההליך המשפטי הקשה. "שרה עמדה מול מכלול האשמות שלא נשאר מהם דבר" אמר. "היום כשהיא החליטה לא ללכת למשפט היא אמרה שהיא סבלה מספיק ושהיא רוצה שהגיהנום הזה ייפסק. אבל אני אומר לכם, וכולכם יודעים את זה - אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין".