תושב תל אביב נעצר לאחר שעל פי החשד הונה נהגים והצליח להוציא מהם אלפי שקלים במה שמכונה במשטרה "עוקץ צ'רלי וחצי".

מחקירת המשטרה עולה כי האיש בשנות השלושים לחייו, נהג להגיע לרחוב הברזל ברמת החייל כשידו השמאלית מאופרת כפצועה, בידו השניה החזיק טלפון סלולרי שבור ונהג לקפוץ לכביש כאשר זיהה נהגים מבוגרים (בדומה לסצנה המפורסמת מסרטו של בועז דוידזון).

לאחר מכן היה מבקש אלפי שקלים בתמורה לכך שלא יפנה למשטרה. בשיטה זו הצליח לגרום לנהג אחד לשלם לו 5,000 שקלים ולנהג נוסף 3,000 שקלים.

הפרשה הגיעה לפתחה של משטרת ישראל לאחר שאחת מקורבנותיו, תושבת ראש העין בת 82, כמעט שילמה לו אלפי שקלים, אך ערנותו של אזרח שעבר במקום מנעה זאת ברגע האחרון.

"סבתא שלי הייתה בטראומה, לא הבינה מאיפה זה בא לה. הוא צעק עליה והחל לסחוט אותה בכל מיני הצגות שעשה לה", אומר ל-mako נכדה ניר שאול, "הוא איים שיתלונן נגדה במשטרה וייקחו לה את רישיון הנהיגה".

לסבתא של שאול לא היה כסף מזומן והנוכל הציע לה לנסוע לכספומט קרוב. ישראל גנון, שהיה במקום והבחין באישה ההמומה, התעמת עם הנוכל ואחז בו עד להגעת השוטרים למקום "ישראל הוא מלאך אמיתי. הבין מהר מאוד שזה עוקץ שרוצים לגזול את כספה של סבתא שלי. הוא עיכב את הנוכל ולא נתן לו לזוז עד שהשוטרים הגיעו למקום".

לאחר מעצרו התברר כי סבתו של שאול לא הייתה הקורבן הראשון בפרשה. כמה נהגים כבר מסרו תלונות במשטרה נגד החשוד ובימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום על ארבעה מקרי עוקץ.