ליברמן: "אין גבול לטירוף" (צילום: הדס פארוש, פלאש 90, חדשות)
יו"ר ישראל ביתנו מסביר את המהלך‎ | צילום: הדס פארוש, פלאש 90, חדשות

ממשלת האחדות של ליברמן: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, המשיך להסביר את הזיגזג שלו בכל הנוגע למהלך הפוליטי של ממשלת אחדות עם גנץ ונתניהו. בפוסט שהעלה היום (ראשון) טען כי הרשת הוצפה בשקרים בכל הנוגע לנושא והסביר את עמדתו החדשה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

לטענתו, ההתבטאויות שלו בעבר נגד ממשלת אחדות נבעו מכך שלפי תורתו ממשלה כזו בזמני שגרה היא רעיון רע. "כרגע אנחנו אכן נמצאים במשבר כלכלי אמיתי, שהממשלה מנסה להסתיר את ממדיו מאזרחי ישראל", המשיך והסביר ליברמן. "תפקידה של ישראל ביתנו לכפות על 'הליכוד' ו'כחול לבן' הקמת ממשלת חירום לאומית וזה מה שנעשה".

בנוסף כתב ליברמן כי "לגנץ אין שום סיכוי להרכיב ממשלה למרות החנופה המתמשכת למפלגות החרדיות", ובכך הדגיש כי הסיכוי לממשלה כזו לא גדול. "אבל למרות זאת גם ב'ליכוד' וגם ב'כחול לבן' מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים".

"על מנת למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהבטיח לעם ישראל ממשלה לאומית וליברלית, שתוכל להתמודד עם כל האתגרים התקציבים והביטחוניים, חייבים להקים ממשלה רחבה, ממשלת חרום שתענה על ציפיותיהם של רוב אזרחי ישראל", המשיך להסביר ליברמן את עמדותיו.

לא נפגשו בוינה. נקודה (צילום: רויטרס, חדשות)
לא נפגשו בוינה. נקודה | צילום: רויטרס, חדשות

מוקדם יותר היום איימו בישראל ביתנו בתביעה נגד כל מי שיגיד שליברמן נפגש עם ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 ב'כחול לבן' בווינה. בגלי צה"ל פורסם הבוקר כי גורם בכיר מאוד בליכוד מאשים שליברמן ולפיד נפגשו בווינה אחרי הבחירות באפריל, ושם תיאמו את המהלך האחרון - סירובו של ליברמן להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, מה שהוביל, בין היתר, למציאות הפוליטית הנוכחית.

"הכל התחיל בפגישה ההיא של ליברמן ולפיד מיד לאחר הבחירות בווינה", אמר הגורם בליכוד על פי הפרסום בתחנה, "ליברמן מתואם עם לפיד במאה אחוז. לכן הקמפיין של הליכוד יהיה חד משמעי: מי שרוצה ממשלת ימין - אי אפשר לסמוך על איווט".

בתגובה לדברים, מיהרה מפלגת ישראל ביתנו לפרסם הודעה חריפה לפיה "אם מישהו יגיד בשמו שהייתה פגישה בין אביגדור ליברמן ליאיר לפיד בווינה, הוא ייתבע דיבה".