הממשלה אישרה את הקמת "רמת טראמפ" (צילום: רויטרס, חדשות)
נתניהו בחשיפת הלוט על שם היישוב, היום | צילום: רויטרס, חדשות

בצפון רמת הגולן התקיימה היום (ראשון) ישיבת ממשלה חגיגית לציון ההכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בריבונות הישראלית בגולן, שבמהלכה הממשלה אישרה את הקמת היישוב החדש - "רמת טראמפ". בפתח הישיבה, שבה נכח גם שגריר ארה"ב בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את טראמפ ואמר לקראת חשיפת שלט היישוב כי מדובר ב"כבוד גדול לידיד גדול של ישראל".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אנחנו ביום היסטורי", אמר נתניהו בפתח הישיבה, שהתקיימה ביישוב ברוכים קלע אלון. "אנחנו הולכים לעשות שני דברים: להקים יישוב חדש ברמת הגולן, דבר שלא נעשה שנים רבות, אקט של התיישבות וציונות ראשון במעלה; ושנית, לכבד את ידידנו, ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, הנשיא דונלד טראמפ, שהכיר לאחרונה בריבונות ישראל ברמת הגולן, המנהיג הבינלאומי הראשון שעשה זאת".

עוד אמר נתניהו: "הוא פשוט קרע את המסכה מעל כל מסך הצביעות הזה, שלא מכיר במובן מאליו. לכן בגין אמר, כשהעביר את 'חוק הגולן', שלפעמים גם את המובן מאליו צריך לעשות". לדבריו, טראמפ עשה זאת בהחלטתו להכיר בריבונות ישראל בגולן. "גם בירושלים בהעברת השגרירות גם ביציאה מהסכם הגרעין עם אירן, הוא עושה זאת בעמידה האיתנה כרגע מול התוקפנות האירנית בעומאן ובאזור בכלל", ציין נתניהו.

"אנחנו גאים שיש לנו את ההזמנות גם להקים את היישוב וגם לתת כבוד לידיד גדול. אני מאוד מודה לכולכם שבאתם הנה. נמשיך לבנות ולפתח את הגולן למען כל תושבינו, היהודים והלא יהודים כאחד, ולמען המדינה כולה".

חתימת הצו המכיר בריבונות ישראל בגולן, אר (צילום: רויטרס, חדשות)
חתימת הצו המכיר בריבונות ישראל בגולן, אר | צילום: רויטרס, חדשות

בטקס הסרת הלוט של שלט היישוב שהתקיים לאחר מכן נתניהו אמר: "זה רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון דרך בתולדות רמת הגולן. אחרי שנים רבות שבהן לא הוקם יישוב, אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו לקרקע של היישוב, שנושא בגאון את שמו של ידיד גדול של ישראל וידיד גדול שלי – דונלד טראמפ. הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו, הגולן הוא ישראלי וחשוב לחדד את הנקודה הזו שוב ושוב".

בחודש שעבר נתניהו התייחס לאמירתו כי הוא מתכוון לאשר הקמת יישוב על שמו של הנשיא טראמפ ברמת הגולן. נתניהו אמר כי נמצאה נקודה בגולן בה יוקם היישוב: "התחלנו בתהליך ההקמה".

בפתח ישיבת הממשלה ההיא נתניהו אמר: "אני הבטחתי שאנחנו נקים יישוב על שמו של הנשיא טראמפ, אני מבשר לכם שאנחנו כבר איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב חדש. התחלנו בתהליך ההקמה". ראש הממשלה אף מסר כי ההחלטה על הקמת היישוב החדש ברמת הגולן תובא לאישור רשמי של הממשלה החדשה עם הקמתה - שלא הגיעה.