המנכ”ל לשעבר של החברא קדישא חויב לשלם לה 1,200,000 שקלים

הפרקליטות החליטה לסגור את ההליך הפלילי, אבל העמותה הגישה תביעה אזרחית • בית הדין האזורי לעבודה בת"א קבע: המנכ"ל לשעבר של עמותת חברא קדישא רעננה, יואל עזרזר, יאלץ להשיב לה 1,200,000 שקלים • ויש עוד תביעות
חיים טוויל
י"ג סיון התשע"ט / 16.06.2019 12:25

בפסק דין תקדימי שניתן ביום חמישי חייב בית הדין האזורי לעבודה בת”א את המנכ”ל לשעבר של עמותת חברא קדישא רעננה, יואל עזרזר, להשיב לעמותה סך של 1,200,000 שקלים שנטל שלא כדין, במהלך תקופת עבודתו.

מדובר בתביעה לא שגרתית שהוגשה על ידי העמותה, באמצעות עורכי הדין גדעון רובין וערן שוהם ממשרד עו”ד רובין שמואלביץ, כנגד מנכ”לה לשעבר,  יואל עזרזר.

עזרזר שימש בעבר גם כסגן ראש עיריית רעננה והינו דמות ידועה ומובילה בציבור הדתי ברעננה.

עזרזר נעצר בשעתו על ידי המשטרה בחשד לעבירות מרמה ושוחד במסגרת תפקידיו בעמותה ובעיריית רעננה, אם כי בסופו של דבר, על אף המלצת המשטרה להעמידו לדין, החליטה פרקליטות מחוז מרכז לסגור את ההליך הפלילי מחמת חוסר ראיות. עמותת החברא קדישא הגישה ערר על החלטה זו, שטרם הוכרע.

הממצאים שנתגלו בחקירה הובילו גם להגשת תביעה אזרחית על ידי העמותה נגד עזרזר לבית הדין לעבודה.

עזרזר הגיש תביעה שכנגד לקבלת תשלומים שלטענתו נשללו ממנו.

השופטת אסנת ברכש רובוביץ מבית הדין לעבודה קבע, כי עזרזר הפר באופן חמור וביודעין את חובת האמון שלו כלפי העמותה, ונטל לעצמו הטבות כספיות רבות שלא כדין מכספי העמותה.

בין היתר, ביקר בית הדין את האופן שבו דאג המנכ”ל להעלאות שכרו; את האופן בו פעל המנכ”ל בנושא חופשות העובדים שעה שנטל מהם כסף מזומן לכאורה למימון חופשות בבתי מלון, ללא תיעוד מסודר וללא אישור הוועד המנהל, ולעתים כשלא יצאו כלל לחופשה; השתמש בשני רכבים של העמותה במקביל, ללא אישור ובניגוד להחלטות הוועד המנהל; ואף ביטח את אשתו ותשעת ילדיו בביטוח בריאות מכספי העמותה, בלא אישור ושלא כדין.

בית הדין לעבודה הדגיש, כי במסגרת תפקידו היה עזרזר גם שליח ציבור וחב חובת נאמנות גם לציבור, כך שמדובר בהתנהלות ברמת החומרה הגבוהה ביותר.

בהתאם, חויב עזרזר להשיב לעמותה סכום חסר תקדים בסך 1,200,000 שקלים. בנוסף נקבע כי בנסיבות אלו אינו זכאי לפיצויי פיטורים.

עם זאת, נקבע כי על העמותה לשחרר לעזרזר את הכספים הצבורים לו בקרן הפנסיה ובקרן ההשתלמות.

יצוין, כי העמותה הגישה לאחרונה לבית הדין לעבודה תביעה נוספת נגד עזרזר, בטענה כי נתברר לכאורה ששילם מכספי העמותה עבור עבודות פרטיות שביצעו קבלנים בביתו.

תביעה זו, בסך של למעלה ממיליון וחצי שקלים, מצויה בשלביה הראשוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה לא מפתיע...
    16/06/2019 16:34
    מירב
  1. מינויים פוליטיים, לתפקידים חסרי ערך שעולים לציבור מליוני שח.