שתף קטע נבחר

רשמית: אריאל בית הלחמי מונה למאמן הפועל תל אביב

האדומים מינו את המאמן בן ה-53 במקומו של דני פרנקו. זו תהיה קבוצתו השישית בקריירה, כשעוד קודם לכן ירדה מהפרק מועמדותם של שני מאמנים יווניים. מכבי אשדוד הודיעה כי בראד גרינברג ימשיך, שגב יהיה הישראלי הבכיר?

אריאל בית הלחמי הפועל תל אביב (צילום: באדיבות הפועל ת
עובר להפועל ת"א. בית הלחמי(צילום: באדיבות הפועל ת"א)

 

אריאל בית הלחמי (53) מונה היום באופן רשמי למאמנה של הפועל תל אביב. הצדדים היו במשא ומתן ארוך בתקופה האחרונה, ואחרי לא מעט שיחות הגיעו לעמק השווה מבחינה כספית ובית הלחמי קיבל את התפקיד.

 

בית הלחמי אימן בארבע השנים האחרונות את גלבוע/גליל, איתה ירד ליגה בעונתו הראשונה (החליף באמצע הדרך את ברק פלג), אך עלה איתה מיד לאחר מכן והגיע פעם אחת לפלייאוף (עונת 2017/18).

 

אריאל בית הלחמי (צילום: עוז מועלם)
אימן בארבע השנים האחרונות את גלבוע/גליל. בית הלחמי(צילום: עוז מועלם)

 

בית הלחמי אימן בחמש קבוצות במהלך השנים עד שנחת להפועל ת"א. הוא עבד בבוגרים של מכבי גבעת שמואל במשך ארבע שנים (ירד איתם ליגה, העפיל בחזרה לליגת העל וגם לגמר גביע המדינה), בהמשך עבד בשלוש קדנציות

 שונות באליצור אשקלון ובשתי קדנציות בבני הרצליה. אין ספק כי הפועל ת"א היא הקבוצה הגדולה הראשונה בקריירה שלו.

 

ההישג הגדול של בית הלחמי היה כמובן הזכייה עם נבחרת העתודה בקיץ הקודם באליפות אירופה ראשונה והיסטורית לישראל. גם בקיץ הקרוב הוא ידריך את העתודה באליפות היבשתית שתיערך בתל אביב באמצע יולי.

 

חואקין שוכמן. יגיע בעסקת חבילה עם המאמן? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
חואקין שוכמן. יגיע בעסקת חבילה עם המאמן?(צילום: עוז מועלם)

 

בית הלחמי היה האופציה הראשונה של הפועל תל אביב מהמאמנים הישראלים. בהתחלה הצדדים היו רחוקים מאוד לחתימה בעקבות אי הסכמות על הצד הכספי. האדומים בדקו אפשרות גם לצרף את בראד גרינברג או אריק אלפסי, ואף פנו לשני מאמנים זרים - תנאסיס סקורטופולוס (מאמן נבחרת יוון) ומאמן פאוק סלוניקי איליאס פפאתאדורו, שזכה עם הנבחרת עד גיל 20 היוונית באליפות אירופה לפני שנתיים עם ניצחון על ישראל בכרתים. מועמדותם של השניים ירדה בסופו של דבר מהפרק.

 

השאלה הגדולה היא מה יהיה עם רביב לימונד. הגארד הוותיק סיים חוזה, אבל יש לו הסכם עם אנשי המועדון כי ימשיך לעונה נוספת. בית הלחמי רוצה להביא להיכל שלמה את חואקין שוכמן, אך במצב הנוכחי עם לימונד בסגל זה לא יכול לקרות. לזה תוסיפו דמי השבחה ובייאאוט של שוכמן בסך 100 אלף שקל לערך שבהפועל יתקשו לשלם.

 

מכבי אשדוד: בראד גרינברג ימשיך לעונה נוספת

המאמן בראד גרינברג בן ה-65 קיבל מהנהלת המועדון טיוטת חוזה לעונה נוספת עליה נדרש להשיב עד אתמול בשעות הלילה, ולאחר שהפועל תל-אביב שהתעניינה בו החתימה כאמור את בית הלחמי, השיב גרינברג להצעה בחיוב. זו תהיה העונה השלישית של היהודי-אמריקאי בעיר הנמל. כמו כן, במועדון הדרומי מתכוונים להגיש הצעה לסנטר ראשון לציון, איתי שגב, מתוך כוונה שיהיה הישראלי הבכיר של הקבוצה.

 

בראד גרינברג  (צילום: אבי רוקח)
גרינברג. ימשיך בצהוב(צילום: אבי רוקח)

 

בעונת הבכורה של המאמן באשדוד, הצליחה הקבוצה להגיע לפלייאוף לאחר שסיימה במקום הרביעי את העונה והפסידה בסדרת רבע הגמר לאדומים מתל אביב. בעונה החולפת היו רחוקים הדולפינים רק משחק אחד מהמקום השמיני, אך בשל הניצחון של אותה תל-אביב על הפועל ירושלים במחזור האחרון, סיימה הקבוצה במקום התשיעי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אריאל בית הלחמי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים